Advertisement Placeholder

ירידות באסיה, וול סטריט נחלשת, והדולר מתחזק

הבורסות באסיה רשמו ירידות הבוקר, בעוד שמחירי הנפט חזרו לעלות • המשקיעים מעכלים את החלטת ארה"ב להסיר את הסנקציות מעל איראן • גל מימושים במניות הטכנולוגיה הגדולות: אלפבית איבדה כ-5% ו-SpaceX קרסה ב-16% • מדד ה-DXY: נסחר ברמה של 101.04

הבורסות באסיה בירידות | צילום: שאטרסטוק

הבורסות באסיה רשמו ירידות הבוקר (שלישי), בעוד שמחירי הנפט חזרו לעלות. ברקע, המשקיעים מעכלים את החלטת ארה"ב להסיר את הסנקציות מעל איראן, לצד החששות הגוברים מפני מדיניות מוניטרית אגרסיבית יותר של הפד בהמשך השנה במטרה לרסן את האינפלציה.

תמונת המצב בשווקים:

שוק הטכנולוגיה חוגג: מדד S&P 500 זינק לשיא היסטורי

  • הנפט הגולמי מסוג ברנט ירד ב-0.73% למחיר של 77.59 דולר לחבית.

  • מדד הניקיי 225 ביפן ירד ב-1.29%, למרות נתוני מאקרו חיוביים שהצביעו על צמיחה חזקה במגזר הייצור המקומי ביוני, כאשר ההזמנות החדשות זינקו בקצב המהיר ביותר מזה למעלה מארבע שנים.

  • בדרום קוריאה, הבורסה נסחרה בתנודתיות ואיבדה כ-5.40%, בעוד שבטייוואן נרשמו ירידות של 0.45% במסחר.

"השווקים האלה רחוקים מלהיות משעממים", אמר כריס ווסטון, ראש מחלקת המחקר בקבוצת פפרסטון (Pepperstone) במלבורן. "נראה כי 'הקטרים' שהובילו את השוק איבדו מומנטום, והמשקיעים עוברים לאפיקים דפנסיביים יותר, כאלו שפחות ממוקדים ב-AI ומציעים תזרימי מזומנים צפויים יותר".

בורסת יפן מזנקת: הניקיי שובר שיא

וול סטריט ומחירי הנפט

המסחר בניו יורק ננעל אמש בירידות שערים: מדד ה-S&P 500 השיל 0.4% ומדד הנאסד"ק איבד 1.3%, בעיקר בשל גל מימושים במניות הטכנולוגיה הגדולות (ביניהן אלפבית ו-SpaceX).

במקביל, מחירי הנפט צנחו במהלך המסחר בארה"ב בלמעלה מ-3% בעקבות הודעת סגן נשיא ארה"ב, ג'יי.די. ואנס, שציין כי נרשמה התקדמות במגעים עם איראן וכי מצר הורמוז נותר פתוח לשיט.

ארה״ב הסירה את הסנקציות על נפט איראני ל-60 יום

מט"ח, אג"ח וסחורות

  • הין היפני: נסחר ביציבות מול המטבע האמריקאי ברמה של 161.55 ין לדולר, קרוב לשפל של 40 שנה. זאת ברקע פגישה מקוונת שערכה שרת האוצר היפנית, סאטסוקי קטאיאמה, עם עמיתה האמריקאי, סקוט בסנט, בעקבות החשש מתנודות חדות בשער המטבע.

  • הלירה שטרלינג: נותרה ללא שינוי ברמה של 1.3247 דולר, לאחר הודעת ההתפטרות של ראש הממשלה קיר סטארמר, שסללה את הדרך להעברת שלטון מסודרת למועמד המוביל אנדי ברנהאם.

  • מדד הדולר (DXY): נסחר ברמה של 101.04, קרוב לרמת השיא שלו מאז מאי אשתקד.

הדולר האמריקאי | צילום: שאטרסטוק
הדולר האמריקאי | צילום: שאטרסטוק
  • הפדרל ריזרב: השווקים מתמחרים כעת האצה בקצב העלאות הריבית תחת הנהגתו של היו"ר החדש, קווין וורש. על פי כלי ה-FedWatch של קבוצת CME, החוזים הסינטטיים מגלמים כעת הסתברות של 54% להעלאת ריבית של לפחות 25 נקודות בסיס עד סוף השנה (לעומת 15.2% בלבד בשבוע שעבר).

  • אג"ח וסחורות: התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים ירדה קלות ב-0.2 נקודות בסיס ל-4.501%. הזהב השיל 0.98% ומחיר נקבע על 4,161.40 דולר.

  • שוק הקריפטו: הביטקוין ירד ב-0.24% ל-63,855.59 דולר, והאת'ריום השיל 0.49% ל-1,724.57 דולר.

שתפו כתבה זו:

כותרות הכלכלה

guest
0 תגובות

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

עוד כתבות מעניינות

טען עוד כתבות