תנועת מכליות הנפט במצר הורמוז מתחילה להתאושש, לאחר הירידה החדה שנרשמה ביממה האחרונה על רקע החשש מהסלמה ביטחונית באזור. נתוני מעקב אחר כלי שיט מראים כי ביום שני עברו במצר לפחות ארבע מכליות נפט גדולות, סימן ראשון לחזרה הדרגתית של התנועה באחד מנתיבי האנרגיה החשובים בעולם.
שתי מכליות נפט גולמי, שנשאו יחד קרוב לשני מיליון חביות נפט, הפליגו דרך המצר בדרכן אל מחוץ למפרץ הפרסי. במקביל, שתי מכליות-על נוספות, בעלות קיבולת של עד ארבעה מיליון חביות כל אחת, נכנסו אל המפרץ דרך מצר הורמוז. לפי נתוני המעקב וחברת המידע Kpler, אחת מהן עושה את דרכה לנמל בצרה שבעיראק.

הנתונים מצביעים על התאוששות מסוימת לאחר שביום ראשון נרשמה ירידה משמעותית במספר כלי השיט שחצו את המצר, בעקבות החששות מפגיעה בחופש השיט לאחר התקיפות האמריקניות באיראן והאיומים מצד טהרן.
עוד באותו הנושא
עם זאת, היקף התנועה עדיין נמוך משמעותית מהשגרה. לפני פרוץ המלחמה בין איראן לישראל ב-28 בפברואר, חצו את מצר הורמוז בממוצע כ-125 כלי שיט מדי יום. מספר המעברים כיום מהווה רק חלק קטן מהיקף הפעילות הרגיל.
מצר הורמוז נחשב לאחד מצווארי הבקבוק האסטרטגיים ביותר בעולם, כאשר חלק משמעותי מיצוא הנפט העולמי עובר דרכו מדי יום. כל פגיעה בתנועת הספנות באזור מעוררת חששות בשווקי האנרגיה ועלולה להשפיע על מחירי הנפט והסחר העולמי.