Advertisement Placeholder

דיווח ברויטרס: מספר מכליות נפט חצו את מצר הורמוז

לאחר האטה משמעותית בתנועת כלי השיט בשל החשש מהסלמה ביטחונית, לפחות ארבע מכליות ענק עברו במצר הורמוז • למרות ההתאוששות, היקף התנועה עדיין רחוק מהרמות שנרשמו לפני פרוץ הלחימה
מצר הורמוז | צילום: שאטרסטוק

מצר הורמוז | צילום: שאטרסטוק

תנועת מכליות הנפט במצר הורמוז מתחילה להתאושש, לאחר הירידה החדה שנרשמה ביממה האחרונה על רקע החשש מהסלמה ביטחונית באזור. נתוני מעקב אחר כלי שיט מראים כי ביום שני עברו במצר לפחות ארבע מכליות נפט גדולות, סימן ראשון לחזרה הדרגתית של התנועה באחד מנתיבי האנרגיה החשובים בעולם.

שתי מכליות נפט גולמי, שנשאו יחד קרוב לשני מיליון חביות נפט, הפליגו דרך המצר בדרכן אל מחוץ למפרץ הפרסי. במקביל, שתי מכליות-על נוספות, בעלות קיבולת של עד ארבעה מיליון חביות כל אחת, נכנסו אל המפרץ דרך מצר הורמוז. לפי נתוני המעקב וחברת המידע Kpler, אחת מהן עושה את דרכה לנמל בצרה שבעיראק.

חביות נפט | צילום: שאטרסטוק
חביות נפט | צילום: שאטרסטוק

הנתונים מצביעים על התאוששות מסוימת לאחר שביום ראשון נרשמה ירידה משמעותית במספר כלי השיט שחצו את המצר, בעקבות החששות מפגיעה בחופש השיט לאחר התקיפות האמריקניות באיראן והאיומים מצד טהרן.

עם זאת, היקף התנועה עדיין נמוך משמעותית מהשגרה. לפני פרוץ המלחמה בין איראן לישראל ב-28 בפברואר, חצו את מצר הורמוז בממוצע כ-125 כלי שיט מדי יום. מספר המעברים כיום מהווה רק חלק קטן מהיקף הפעילות הרגיל.

בצל השיחות בשוויץ: שלוש מכליות נפט חוצות את מצר הורמוז

מצר הורמוז נחשב לאחד מצווארי הבקבוק האסטרטגיים ביותר בעולם, כאשר חלק משמעותי מיצוא הנפט העולמי עובר דרכו מדי יום. כל פגיעה בתנועת הספנות באזור מעוררת חששות בשווקי האנרגיה ועלולה להשפיע על מחירי הנפט והסחר העולמי.

שתפו כתבה זו:

כותרות הכלכלה

guest
0 תגובות

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

עוד כתבות מעניינות

טען עוד כתבות