רשת שופרסל מציגה היום זינוק מרשים של 374% ברווח הנקי לרבעון השלישי, 237 מיליון שקל. זאת בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של 2024 הרווח הנקי הסתכם ב-496 מיליון שקל, עלייה של 175% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
ההכנסות צמחו ברבעון החולף ב-6.3% והסתכמו ב-4.1 מיליארד שקל, ושיעור הרווח הגולמי ברבעון השלישי עמד על 28.5% – שיפור לעומת 26.2% ברבעון המקביל. הסיבה לזינוק ברווחיות הגולמית הייתה, לדברי הרשת, "גידול בהכנסות לצד קיטון בעלויות שונות הקשורות לעלות ההכנסות". נתח המכירות המקוונות של שופרסל (אונליין) ירד מ-17.9% מהיקף המכירות בחנויות ובמרכזי השילוח של שופרסל ל-17.1% – זאת, מאחר שתחום האונליין צמח בשיעור נמוך יותר מקצב המכירות הכללי ברשת.
הרווח התפעולי (אחרי הכנסות והוצאות אחרות) זינק ל-330 מיליון שקל ברבעון שחלף, ובכך יותר מהכפיל את עצמו מול רווח תפעולי של 139 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.
הזינוק ברווח נזקף בחלקו למכירת חלקה של שופרסל (50%) באפליקציית התשלומים פייבוקס לבנק דיסקונט תמורת 77 מיליון שקל. שופרסל הכירה ברווח של 44 מיליון שקל מהעסקה, לפני מס.
הרשת מחזיקה ב-431 סניפים בפריסה ארצית, ומעסיקה 15.3 אלף עובדים. יש לה שטחי מסחר בהיקף של 553 אלף מ"ר, 2.1 מיליון חברי מועדון ו-665 אלף מחזיקי כרטיס האשראי הממותג שלה.
בחודש מארס השנה רכשו האחים אמיר רבע מהרשת (24.99% מהמניות) תמורת 1.5 מיליארד שקל, ולאחר הקיצוצים האגרסיביים שביצעו ברשת, שווה נתח האחים אמיר הבוקר (לפני פתיחת המסחר) כ-2.3 מיליארד שקל – זינוק של 44% ביחס לסכום ששילמו לצורך הפיכתם לבעלי השליטה ברשת. מניית שופרסל יורדת כעת ב-0.7% בבורסה בתל-אביב.