גל ההתייקרויות לא עוצר: אחרי שטראוס גם המתחרה שלה בתחום השוקולד מעלה מחירים. חברת יוניליוור הודיעה היום כי היא מעלה את מחירי שוקולד קליק וורד הגליל ב-12%-16%. בדומה לשטראוס העדכון ייכנס לתוקף ב-1 בינואר והסיבה היא זינוק במחירי חומרי הגלם.
בחברה מסבירים כי "ההחלטה על העדכון התקבלה כתוצאה מהעלייה החריגה והמתמשכת במחירי הקקאו בעולם, שהתייקרו בשיעור של יותר מ-100% רק בשנה החולפת".
בחברה מוסיפים: "עלייה זו אינה מאפשרת לנו להמשיך ולספוג את הגידול בעלויות הייצור ולכן אנחנו נאלצים לעדכן את מחירון המוצרים בקטגוריית השוקולד בלבד. שיעור העלייה הממוצע בכלל מוצרי השוקולד יהיה 14.7% והעלייה במחיר למוצר תהיה בטווח שבין 12%-16%".
רק בשבוע שעבר הודיעה חברת שטראוס על העלאות מחירים בחלק ממוצרי השוקולד והקפה שלה. שיעור ההעלאה מגיע בחלק מהמוצרים הפופולריים ל-18%. כך, לדוגמה מחיר טבלאות השוקולד יעלה ב-9%-18%, חטיפי עלית באריזה משפחתית יתייקרו ב-14%, מחיר קפה טורקי ב-14%, מחיר קפה נמס ב-18%, מחיר אבקת קקאו ב-18% ומחיר שוקולית ב-18%.