טוב לסביבה, רע לטפרוואר: הירידה בביקוש לפלסטיק הביאה את החברה לקשיים

יצרנית כלי הבית טאפרוור פירסמה ביום שישי אזהרת עסק חי, על רקע חוסר נזילות הנובע מצניחה בביקוש לכלי הפלסטיק הפופולריים שלה

ספקות לגבי המשך פעילותה של החברה, טפרוואר | צילום: שאטרסטוק

יצרנית כלי הפלסטיק, טאפרוור, הזהירה כי ייתכן שהחברה בת ה-77 לא תשרוד עוד שנה ותחזה נזילות שלא תספיק למימון פעילותה.  טאפרוור העלתה לראשונה ספק מהותי לגבי יכולתה להמשיך כעסק חי לפני כמעט שנה.

מאז, היא מינתה את ותיקת תעשיית מוצרי הצריכה לורי אן גולדמן למנכ"לית החדשה שלה, שכרה את בנק ההשקעות Moelis & Co LLC לבחון חלופות אסטרטגיות וכרתה הסכם עם מלווים לארגון מחדש של התחייבויות החוב שלה.

אולם, גם זה ככל הנראה לא יעזור לחברה הוותיקה שבשישי האחרון הזהירה ביום שישי כי לא בטוח שעסקיה יוכלו להמשיך כעסק חי והיא מתמודדת עם מצוקת נזילות עקב ירידה בביקוש למיכלי אחסון המזון האייקוניים שלה.

חברת טפרוואר נוסדה ב-1946 על ידי הכימאי ארל טאפר, והפכה לפופולריות במיוחד בשנות ה-50 כאשר נשים מהדור שלאחר המלחמה ערכו "מסיבות טאפרוור" בבתיהן כדי למכור מיכלי אחסון מזון שמותגו תחת "העצמה נשית".

ירידה בביקוש, חברת טפרוואר | צילום: שאטרסטוק

מגפת הקורונה דווקא העלתה את הביקוש לכלי הפלסטיק הפופולריים, משפחות נשארו בבית ומתוך כך בישלו יותר וייצרו הרבה שאריות שאילצו אותם לעשות שימוש בקופסאות אחסון. אולם, המכירות ירדו ברבעונים האחרונים מאז הסרת ההגבלות שהיו בזמן המגיפה.

לפני כשנה, מניית טאפרוור צנחה ב-49.6% בוול סטריט לאחר שהודיעה כי ייתכן שלא יהיו ברשותה מספיק מזומנים כדי לממן את פעילותה. החברה פירסמה אזהרה דומה וטענה כי יש "ספקות מהותיים לגבי המשך הפעילות". אז אמרה כי היא נוקטת צעדים לשיפור הנזילות שלה, בהם מו"מ עם משקיעים ושותפים פיננסיים. כמו כן היא בוחנת את פורטפוליו הנדל"ן שלה, במטרה לאתר הזדמנויות לחיסכון. אולם, היום, נראה כי גם צעדים אלו לא הספיקו. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן