הקניות הגדולות לקראת חג הפסח בפתח ומתחילת חודש אפריל החלה כבר בדיקת סלי הקניות לחג. משרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף המועצה לצרכנות ערכו שתי בדיקות ומהן עולה כי רשת השיווק עם סל הקניות הזול ביותר היא רמי לוי ואילו הרשת היקרה ביותר היא PM:AM.
ממצאי הבדיקה האחרונה שנערכה ב-8 באפריל הראו כי קיים פער של 34% בין הרשת היקרה ביותר לרשת הזולה. עוד עולה מהבדיקה כי המחיר הממוצע של סל המוצרים הוזל בחצי אחוז לעומת המחיר שנבדק ב-2 באפריל, כלומר מי שהמתין שבוע לביצוע הקניות לחג זכה לקבל הוזלה במחיר הממוצע של סל הקניות.
הבדיקות נערכו ב-51 רשתות להן פריסה ארצית ובאתרי האינטרנט שלהן, והן מתבססות על נתוני מחירים שעובדו לאחר שנתקבלו מאתר Pricez. ב'סל הפסח' נכללו 155 מוצרי מזון לחג הפסח כמו מצות ועוגיות לפסח, מוצרי ניקוי, ומוצרי מזון שנקנים כל השנה אך נקנים בהיקפים גדולים יותר לקראת החג כמו בשר דגים ועופות, פירות וירקות. הבדיקה מעלה כי עבור חלק מהמוצרים נמצאו פערי מחירים של יותר מפי שניים בין הרשת הזולה לרשת היקרה ביותר.
מיכל פינק, סמנכ"לית אסטרטגיה ומדיניות במשרד הכלכלה והתעשייה, אמרה כי "ערנות ונחישות הצרכנים היא הכרחית להפחתת יוקר המחיה. על רקע נתוני הסל אנו ממליצים לצרכנים להשוות מחירים בין מוצרים שונים, לפצל קניות בין רשתות שונות במידה ונמצאים פערים משמעותיים בין מוצרים, לא להתפתות דווקא למותגים מוכרים ולנסות גם מוצרים חדשים, לבצע קניות ברשת, להשוות באפליקציות ועוד. המאבק ביוקר המחיה משותף לממשלה ולצרכנים והישגים בו יגיעו בפעולה משותפת".
עו"ד שרון מאיר, מנכ"לית המועצה לצרכנות, ציינה בעקבות הממצאים כי "במיוחד לקראת החג כאשר ההוצאות גבוהות מהרגיל, נהגו כצרכנים נבונים: הקדימו והכינו את רשימת הקניות, רצוי ואפשר להקדים את הקניות כדי להימנע מעליות המחירים ככל שמתקרבים לחג. עשו השוואת מחירים בין הרשתות ובין המותגים השונים וככל הניתן פצלו את הקניות. המאבק ביוקר המחיה הוא במידה רבה בשליטת הצרכנים – היו צרכנים נבונים".