משנה כיוון: יוניליוור תמכור מותגי מזון בהיקף מכירות כולל של מיליארד יורו

החברה מחזיקה ב-400 מותגים בתחומי המזון, המשקאות והטיפוח, כולל בישראל • צפויה להתמקד ברטבים, תבלינים, מוצרים למסעדות ולמטבחים מקצועיים

יוניליוור | צילום: שאטרסטוק

מצמצמת מותגים: חברת יוניליוור, שבבעלותה רבים מהמותגים הבולטים בענפי המזון, המשקאות וטיפוח הבית, מעוניינת למכור כמה ממותגי המזון שלה בעלי היקף מכירות כולל של כמיליארד יורו. כך עולה מציטוט של מנכ"ל יוניליוור היין שומאכר שפורסם ב"רויטרס". יוניליוור היא בעלת השליטה בחברת גלידות שטראוס ובמותג המזון תלמה. כן בבעלותה מותגי מזון ישראלים רבים.

יוניליוור לא ציינה באילו מותגי מזון מדובר אך מטרת המכירה היא ייעול עסקי המזון שברשותה, כאשר החברה מייצרת ומפיצה יותר מ-400 מותגים ברחבי העולם. בשנה האחרונה ניסתה החברה לייעל את פעילותה על ידי מיקוד ב-30 מותגים שמובילים במכירות. יוניליוור מיקדה את פעולות השיווק שלה למותגים אלה וכעת היא שואפת לצמצם את הפורטפוליו הנרחב במותגי מזון וליישם אסטרטגיה של התמקדות ברטבים, תבלינים, מוצרים למסעדות ולמטבחים מקצועיים.

המנכ"ל שומאכר רמז כי לא כל מותג מזון שלא יתאים לכיוון החדש ייצא מהחברה: "אנחנו לא עורכים מכירות מאסיביות, תמיד יהיו מותגים שלא מתאימים באופן מושלם לאסטרטגיה אבל עדיין יישארו חלק מיוניליוור".

יוניליוור היא תאגיד רב-לאומי, שנוצר מאיחוד שתי חברות, הולנדית ובריטית. החברה מעסיקה כ-149,000 עובדים ביותר מ-190 מדינות ברחבי העולם. מניות יוניליוור נסחרות בבורסה בלונדון, Euronext ובבורסה בניו יורק.

ב-1995 רכשה יוניליוור 50% מהשליטה בגלידת שטראוס והמשיכה לרכוש מניות לאורך השנים, עד שבשנת 2014 השיגה שליטה מלאה בגלידות שטראוס.

 

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן