אינסטגרם או יוטיוב: איזו פלטפורמה הכניסה יותר כסף לאורך השנים?

רשת המדיה הדיגיטלית יוטיוב ניצחה לאורך השנים את אינסטגרם בזמן השימוש ומספר המבקרים, אך מנתונים שחושפת רשות התחרות האמריקאית מתברר כי בסעיף אחד מרכזי ולא פחות חשוב, אינסטגרם היא זו שמנצחת

אפליקציות הרשתות החברתיות טיקטוק, יוטיוב, אינסטגרם | צילום: שאטרסטוק

אינסטגרם מכניסה יותר מיוטיוב? כן ולא – הנה ההסבר: ב-2021 הרוויחה אינסטגרם סכום עתק של 32.4 מיליארד דולר, זינוק משמעותי מהכנסותיה ב-2020 (22 מיליארד דולר) וב-2019 (17.9 מיליארד דולר). חלקה של אינסטגרם בסך הכנסותיה של חברת Meta, טיפס מ-26% ב-2020 ל-30% בשנת 2022. נתונים אלו הופכים את אינסטגרם, שנרכשה על ידי מנכ"ל Meta מארק צוקרברג ב-2012 תמורת מיליארד דולר, לאחת הרכישות הרווחיות בהיסטוריה.

לעומתה, יוטיוב הכניסה בארבע השנים האחרונות פחות כסף ממפרסמים, למרות שיוטיוב הפכה עם השנים למכונה משומנת ואפילו מעט מעיקה של פרסומות לפני כמעט כל סרטון שמופעל אצלה. בשנת 2019 הכניסה יוטיוב 15.1 מיליארד דולר, בשנת 2020 הכניסה 19.7 מיליארד דולר, וב-2021 זינקה ל-28.8 מיליארד דולר – אבל לא הצליחה לעקוף את אינסטגרם.

מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג | צילום: שאטרסטוק

בפועל, יוטיוב מרוויחה יותר כסף מאינסטגרם, אלא שמדיניות חלוקת ההכנסות שלה עם יוצרי התוכן והווידאו חותכת את הכנסותיה ב-55%. באינסטגרם לעומת זאת, הכנסות המפרסמים שייכות כמעט במלואן לרשת עצמה ולא ליוצרי התוכן, שמרוויחים את כספם בעיקר מפרסום ושת"פים.

למעט ההכנסות, ליוטיוב יש יתרונות נוספים על אינסטגרם. היא מכניסה כסף ממנויים בתשלום וממכירת סרטים בתשלום. בשנת 2023, עסקי המנויים הכניסו לחברת גוגל לא פחות מ-15 מיליארד דולר. לעומת זאת, כמעט כל ההכנסות של אינסטגרם סובבות סביב המפרסמים, לצד מנויים בתשלום שהחלה להציע בשנת 2024 ליוצרי תוכן בלבד.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן