ביטולי הטיסות של החברות הזרות בעקבות המלחמה ממשיכים להיטיב עם אל על. החברה פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה, מהם עולה כי ההכנסות זינקו בכ-44% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והגיעו ליותר ממיליארד דולר. הרווח הנקי נסק ב-257% בהשוואה לתקופה המקבילה והסתכם לכ-187 מיליון דולר, ביחס לכ-52 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
בחברה מסבירים כי הגידול נובע, בין היתר, מעלייה בשיעור התפוסה ובהכנסה למושב, מעלייה בהכנסות ממטען וכן כתוצאה מהסטת המטוסים מהיעדים בהם הייתה ירידה ניכרת בביקוש לטובת יעדים מבוקשים יותר.
בשל היעדר התחרות בתחום, החברה ממשיכה להנות מעלייה בשיעור התפוסה במטוסים שהגיע ברבעון השלישי ל-93.8% לעומת כ-88% ברבעון המקביל אשתקד, דבר שמייצג רמות ביקוש גבוהות במיוחד לטיסות החברה נוכח התקופה, בנוסף לביקושים שגרתיים של רבעון קיץ וחופש גדול.
תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון בכ-320 מיליון דולר לעומת כ-93 מיליון דולר ברבעון המקביל. הגידול נובע מעליה ברווחיות ושיפור בהון החוזר של החברה המושפע בעיקר ממכירה מראש של כרטיסי טיסה לעונות הביקוש.
מנכ"לית אל על, דינה בן-טל גננסיה: "לאורך כל חודשי המלחמה ובייחוד ברבעון הנוכחי, אנחנו ממשיכים לחוות ביקוש מוגבר לטיסות אל על, שגבוה משמעותית ביחס לקיבולת המושבים שביכולת החברה להציע. אנו עושים כל העת מאמצים תפעוליים להגדלת היצע המושבים ככל הניתן, זאת על מנת למצוא פתרונות ולתת מענה מיטבי לציבור הנוסעים מישראל ואליה. אנחנו ממשיכים לנהל מדיניות מחירים מוקפדת ולפעול באופן אקטיבי להגבלת מחירי הכרטיסים, באמצעות קביעת מחירי גג לנוסעים עבור טיסות הלוך חזור לכלל יעדי אל על, זאת בנוסף לארבעת היעדים שהגדרנו במחיר קבוע ואחיד – לרנקה, אתונה, דובאי ווינה. מהלך זה חידד לנו את ההבנה כי קביעת מחיר אחיד בשילוב גמישות בביטול הכרטיס מייצרת זמינות ונוחות עבור הצרכן להזמנה מראש, אך מביאה ל"סתימת" הטיסות מראש, מה שלא מאפשר לנו לנהל את מלאי המושבים בצורה מיטבית".