הנציבות האירופית הודיעה כי תטיל מכסים נוספים של עד 38.1% על מכוניות חשמליות סיניות מיובאות החל מחודש יולי, תוך לקיחת סיכון בתגובת נגד מסין שהודיעה ביום רביעי כי תנקוט צעדים כדי לשמור על האינטרסים שלה.
מלחמת הסחר: פחות מחודש לאחר שממשל ביידן הכריז על כוונתו להכפיל את המכסים על רכבי חשמליים סיניים ל-100%, האיחוד האירופי אמר כי יאבק בסבסוד מופרז עם תעריפים נוספים שנעים בין 17.4% ל-BYD ל-38.1% עבור-SAIC, על גבי המכס הסטנדרטי של 10%, כך לפי רויטרס.
בחודש שעבר, ג’נט ילן, מזכירת האוצר של ארה”ב, דחקה באיחוד האירופי להתערב בדחיפות כדי לבלום את רמות הייצוא ההולכות וגדלות של טכנולוגיה ירוקה במחיר מוזל, כולל פאנלים סולאריים וטורבינות רוח. ילן אמרה כי על ארה”ב ובעלות בריתה המערביות להגיב “בצורה מאוחדת”, שכן הייצור הגדל של סין מהווה איום על התעשיות בכל השווקים.
יצרניות הרכב האירופיות, בינתיים, מאותגרות על ידי מבול של רכבים חשמליים בעלות נמוכה מיריבים סיניים. הנציבות מעריכה שחלקם בשוק האיחוד האירופי עלה ל-8% מ-1% ב-2019 וצפוי להגיע ל-15% ב-2025. כמו גם, המחירים בדרך כלל נמוכים ב-20% מאלה של דגמים מתוצרת האיחוד האירופי.
קובעי המדיניות האירופים להוטים להימנע מחזרה על מה שקרה עם פאנלים סולאריים לפני עשור, כאשר האיחוד האירופי נקט בפעולה מוגבלת בלבד כדי לרסן את היבוא הסיני ויצרנים אירופאים רבים קרסו. האיחוד האירופי פתח בחקירת אנטי-סבסוד על רכבי רכב חשמליים סיניים באוקטובר.
דובר משרד החוץ הסיני, לין ג'יאן, אמר כי החקירה של האיחוד האירופי היא "מקרה טיפוסי של פרוטקציוניזם" והמכסים יפגעו בשיתוף הפעולה הכלכלי בין סין לאיחוד האירופי וביציבות של ייצור הרכב ושרשרת האספקה העולמית.
מלחמת הסחר: ביידן מעלה מכסים על מוצרים המיובאים מסין