2024 ועדין פקידים, עסקנים ואינטרסנטים קובעים את מחירי מוצרי המזון המפוקחים. הפיקוח על המחירים, שבמצע הבחירות שלו שר הכלכלה ניר ברקת הבטיח שיבטל, גורם לשיבושים בשוק ולמחסור במוצרי בסיס זולים.
כעת החברה המרכזית, החולשת על מותגים פופולריים, ובראשם קוקה קולה, מייקרת את המשקאות הללו ב-4.5%, ללא כל סיבה נראית לעין. עוד יתייקרו מהקטגוריה הזו קולה זירו, דיאט קולה, ספרייט לסוגיו, פאנטה, פיוז טי, מיצי פריגת ונביעות.
את מותגי הייבוא הפופולריים שלה – בירות ויינשטאפן, 1663 ואסטריאה היא מייקרת ב-2%, כמו גם את קרלסברג וגינס.
החברה המרכזית, המחזיקה גם ב"טרה" מייקרת את החלב המועשר ב-4.46% את הגבינות בכ-4.5% והיוגורטים של המותג מולר ב-2.9%-4.5%.
מאחורי הקלעים משרד הכלכלה מנהל מאבקים עם חברות המשקאות מזה כשנה. בדיוק לפני שנה הודיעו חברות המשקאות על כוונתן לייקר את המחירים – צעד שנענה בניסיון אכיפה של הרשות להגנת הצרכן, לפי סעיף "הפעלת השפעה לא הוגנת" – בשל העובדה ששלוש החברות הגדולות הודיעו במקביל על ייקור מוצריהן.
אחרי שהצעד הזה לא הבשיל ניסה שר הכלכלה לדבר אל ליבן ואף נדמה היה שהשיג הסכמה של החברה שלא לייקר את מוצריה. אך כעת החברה מפתיעה בפרסום זה ומייקרת את המוצרים באופן גורף ומיידי, אחרי שגם "הביוש הרגולטורי" שהבטיח השר ברקת לא הועיל.