הסיוט של כל נוסע – להגיע לשדה התעופה ולגלות שהטיסה שלו בוטלה או מאחרת במספר שעות. מי שלא חווה זאת, סיכוי גבוה שייתקל בכך בעתיד. המתנה מתישה בטרמינל וחוסר ידיעה האם ומתי תצא הטיסה – זהו התרחיש שכל נוסע חושש ממנו.
לנוסעים הכי חשוב שהטיסה תצא לדרכה בסופו של דבר, אבל חשוב לדעת מה הזכויות שלכם במקרה של איחור ממושך, או גרוע מכך – ביטול ברגע האחרון. בדקנו מה הפיצויים שחברות התעופה המובילות בישראל, ארקיע ואל על, ישלמו לכם במקרים אלו.
איחור טיסה
אל על: איחור של 2-5 שעות יזכה אתכם במזון ומשקאות חינם. במקרה של איחור בין 5-8 שעות, תפוצו בשובר טיסה שניתן יהיה לממשו בעתיד בנוסף להטבת מזון ומשקאות חינם. במקרה של איחור העולה על 8 שעות, אל על תספק לנוסעים לינה בבית מלון (בארץ המוצא) ונסיעה אליו חינם, נוסף על הטבת המזון והמשקאות ושובר טיסה.
ארקיע: איחור של 2-5 שעות יזכה אתכם בשירותי טלפון, מזון ומשקאות חינם. באיחור של למעלה מ-5 שעות, תוכלו לבקש החזר כספי או כרטיס טיסה חלופי. במקרה שתבחרו בטיסה שיוצאת למחרת, החברה תעניק לכם לינה במלון והסעה.
ביטול טיסה
במקרה של ביטול טיסה, גובה הפיצויים הכספיים על פי חוק תלוי באורך הטיסה. לדוגמה: טיסה שאורכה עד 2,000 ק"מ, הפיצוי על פי חוק יהיה 1,390 שקלים במקרה של ביטול טיסה, ו-695 שקלים במקרה של כרטיס חלופי. בטיסה בין 2,000 ל-4,5000 ק"מ, הפיצוי על פי חוק יעמוד על 2,220 שקלים במקרה של ביטול טיסה, ו-1,100 שקלים במקרה של כרטיס חלופי. בטיסה מעל 4,500 ק"מ הפיצוי על פי החוק יהיה 3,340 שקלים במקרה של ביטול ו-1,670 שקלים במקרה של כרטיס חלופי, זאת בתנאי שהאיחור לא יעלה על 4 שעות.