גורמי מודיעין אמריקאים מדווחים כי תקיפות כנגד ספינות שילוח מסחרי על ידי המורדים החות'ים מתימן בים האדום גרמו לירידה של 90% במשלוח המכולות דרך האזור בין החודשים דצמבר לפברואר, לפי דיווח של Al-Monitor.
הפנטגון מצא כי ההתקפות השפיעו על לפחות 65 מדינות ואילצו לפחות 29 חברות אנרגיה וספנות גדולות לשנות את נתיביהן. בין החברות שנפגעו ניתן למצוא את בריטיש פטרוליום, אוורגרין, CMA CGM, Maersk, קטאר אנרג'י ו-Shell.
חברות ספנות רבות בחרו להקיף את כף התקווה הטובה של דרום אפריקה, והוסיפו כ-11,000 מיילים ימיים ולפחות 10 ימי נסיעה לכל מסע ובכך, הגדילו את עלויות הדלק בכמיליון דולר לכל מסע. פרמיות ביטוח הספנות עלו גם עבור מעברים בים האדום, נכתב בדו"ח. נכון לאמצע פברואר, הפרמיות עלו ל-0.7-1.0% מהשווי הכולל של ספינה, לעומת פחות מ-0.1% לפני דצמבר 2023.
החות'ים החלו להגביר את תקיפותיהם על ספינות מסחריות בים האדום באמצע נובמבר, בטענה תחילה שהם מכוונים לכלי שיט הנוסעים לישראל וממנה בגלל מלחמתה של ישראל בעזה נגד חמאס. עם זאת, התקפות החות'ים כללו עד מהרה ספינות מסחריות ממדינות אחרות, כולל בעלות ברית ישראליות, כמו ארה"ב ובריטניה.
כדי למנוע את ההתקפות, שתי המדינות הללו פתחו בשורה של תקיפות אוויריות נגד יעדי מורדים בתימן והטילו סנקציות. בתגובה, ארה"ב גם יצרה קואליציה ימית של 20 מדינות, כדי להגן על הניווט הבינלאומי בים האדום. עם זאת, מאמצים לא עצרו את המורדים וההתקפות עדיין נמשכות.