הפקעת הקרקעות בקו M2 של המטרו החלה: בקרוב יישלחו כ-10,000 הודעות לבעלי הקרקעות

זאת לקראת התחלת השלב הראשון בעבודות ב-2025 • קו M2, אחד משלושת הקווים שיוקמו, משתרע בין אזור התעשייה סגולה בפתח תקווה דרך הערים פתח תקווה, גבעת שמואל, בני ברק, גבעתיים, רמת גן, תל אביב וקצהו בבית החולים וולפסון בחולון • השטחים בהם יבוצעו העבודות משתרעים על כ-1,200 דונם
הדמיית המטרו קרדיט: נת"ע

הפעימה הראשונה בהפקעות קרקעות בקו M2 של פרויקט המטרו יוצאת לדרך, לקראת התחלת השלב הראשון בעבודות ב-2025. חברת נת"ע הודיעה היום על התקדמות נוספת בהליך הפקעת הקרקעות לצורך הקמת פרויקט המטרו. קו M2, אחד משלושת הקווים שיוקמו, משתרע בין אזור התעשייה סגולה בפתח תקווה דרך הערים פתח תקווה, גבעת שמואל, בני ברק, גבעתיים, רמת גן, תל אביב וקצהו בבית החולים וולפסון בחולון – השטחים בהם יבוצעו העבודות משתרעים על כ-1,200 דונם, ובחודשים הקרובים יישלחו כ-10,000 הודעות הפקעה אישיות.

זאת בהמשך לפרסום וקידום צווי ההפקעה בתוואי m1 ו-m3 שהחל לפני כשנה, אז נשלחו מעל 11,000 הודעות אישיות לבעלי הנכסים לאורך הקווים. צו ההפקעה הראשון לתוואי M2 פורסם לפני מספר ימים ברשומות והוא חלק מסדרה של צווים שיפורסמו בשנה הקרובה, לטובת הקמת קו M2.

קו M2 ינוע לאורך 26 ק"מ, ובו 22 תחנות שיעברו בשטח מוניציפלי של 9 רשויות מקומיות. מרבית צווי ההפקעה של הקו יפורסמו בשנת 2025, לאחר שלאחרונה, במאי 2024, פורסמה למתן תוקף התוכנית הסטטוטורית – תת"ל 102, שאושרה על ידי ממשלת ישראל.

בתקופה הקרובה ישלחו כ- 10,000 הודעות הפקעה אישיות לבעלים הרשומים של הקרקעות בשטח בהיקף של כ-600 דונם. בשנת 2025 יחלו להישלח עשרות אלפי הודעות נוספות עבור יתר התוואי. צו ההפקעה הראשון שפורסם כולל את שטחי הדיפו (מתחם תחזוקה ותפעול של הציוד הנייד) באזור התעשייה סגולה שבפתח תקווה. מועד תחילת העבודות המתוכנן הוא בחודשים הקרובים, ועל כן קיים הכרח בביצוע הליכי ההפקעה באופן מיידי.

מרבית שטחי הדיפו כוללים שטחים חקלאיים ושטחי בור. צווי ההפקעה שיפורסמו בהמשך השנה יכללו גם שטחים בנויים ובאופן כללי, ההפקעות חלות על מבני מגורים ישנים הכוללים עשרות יח"ד וחנויות.

עו"ד ענבל קנקה, סגנית מנהל חטיבה – מקרקעין בנת"ע, המנהלת את הליך ההפקעות: "בשונה מהליך הפקעות מסורתי, נת"ע מקדמת, יחד עם משרד האוצר ובאמצעות חברת דירה להשכיר והרשות להתחדשות עירונית, תוכניות איחוד וחלוקה, על מנת שהנפקעים יוכלו ליהנות מזכויות בנייה בתוכניות להתחדשות עירונית ופינוי בינוי במקום פיצויים כספיים. בכך, מבצעת נת"ע הלכה למעשה התחדשות אורבנית סביב פרויקט התשתית התחבורתית".

נת"ע הקימה צוותי יועצים להפקעות אשר ילוו את התהליך, ויהוו כתובת לכל אחד מבעלי הזכויות אשר קיבל הודעת הפקעה אישית. פרויקט המטרו, הוא פרויקט תשתית התחבורה הגדול ביותר המקודם כיום במדינת ישראל. הפרויקט כולל שלושה קווים שירחיבו וישלימו את מערכת הסעת ההמונים במרכז ישראל. הפרויקט צפוי לעבור דרך 109 תחנות לאורך 150 ק"מ ולשרת תושבים של 24 רשויות מקומיות. המטרו עתיד להסיע כ 2 מיליון נוסעים ביום.

קרדיט: נת"ע מפת המטרו

לפי הודעת נת"ע, כל פעולות ההפקעה מבוצעות בהתאם להליכים הקבועים בדין והפיצוי מוענק בהתאם להנחיות החוק והשמאי הממשלתי הראשי. בנוסף, נעשים מאמצים ניכרים לצמצום ההפקעות ולקיצור לוחות הזמנים ככל שניתן. בפרויקט מסוג זה זמני ההקמה נמדדים בתקופה משמעותית של שנים.

איתמר בן מאיר מנכ"ל נת"ע: "תחילת עבודות המטרו מסמלת את יריית הפתיחה לעבודות המטרו, פרויקט התחבורה מהגדולים והחשובים בישראל. קווי הרק"ל והמטרו, רשת הסעת ההמונים בגוש דן, יביאו את המהפכה התחבורתית ההכרחית כל כך למטרופולין ת"א ולמדינת ישראל".

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן