מקדונלד'ס מודה כי הניסיון להכניס סלטים לתפריט לא צלח: ענקית המזון המהיר ניסתה להציע מגוון אפשרויות המשתלבות עם טרנד הבריאות. לאחר שהשקיעה רבות בשיווק הסלטים רובם ירדו מהתפריטים ברוב הסניפים אחרי שהחברה הגיעה למסקנה כי הלקוחות שמגיעים למקדונלד'ס רוצים בעיקר המבורגר וצ'יפס.
"אם אנשים באמת רוצים סלטים ממקדונלד'ס, נשמח להשיק מחדש סלטים", אמר ג'ו ארלינגר, נשיא מקדונלד'ס ארה"ב, בראיון בפורום האוכל העולמי השנתי של הוול סטריט ג'ורנל. "אבל הניסיון שלנו הוכיח כי זה לא מה שהצרכן מחפש ממקדונלד'ס", הוסיף.
ההחלטה להשיק את הארוחות הבריאות נבעה מהניסיון להימנע ממצב שבו קבוצה או משפחה פוסחת על מקדונלד'ס כי היא לא מציעה אופציות לצמחונים, טבעוניים או ילדים שלא רוצים המבורגר ויש להם הגבלות תזונתיות. מקדונלד'ס רצתה ליישר קו עם טרנד האוכל הבריא שהחל להיות נפוץ בשנים האחרונות.
ב-2018 ארעה תקרית במסגרתה מאות חלו במחלת מעיים בשל צריכת מזון או מים מזוהמים, סלטי מקדונלד'ס הואשמו כ"מקור סביר לזיהומים אלה", אמר ה-CDC , הארגון האחראי למניעת מחלות וזיהומים, אז. בעקבות ההתפרצות הפסיקה הרשת למכור את הסלטים שלה ב-3,000 מסעדות כאמצעי זהירות. שנתיים אחרי פרצה מגפת הקורונה, שגרמה למקדונלד'ס ממלא לקצץ פריטים מהתפריט בשל מחסור בכוח אדם כך הוסרו הסלטים מהתפריט, ב-2022 הרשת אפשרה לבעלי הזיכיונות ברחבי העולם להגיש סלטים מוכנים אך הם ויתרו על כך. כך התרכזה הרשת בפריטי הליבה שלה והסלט נשאר מאחור יחד עם ההמבורגר על בסיס צמחי עליו ויתרה הרשת.