טיקטמאסטר: קבוצת האקרים גנבה מידע של 560 מיליון לקוחות

האתר האמריקאי למכירה והפצה של כרטיסים נפגע ממתקפת סייבר שעלולה להשפיע על 560 מיליון לקוחות • לפי הדיווחים, קבוצת פשעי הסייבר ShinyHunters דורשת כופר של חצי מיליון דולר כדי למנוע מכירת נתונים

את מכירות הכרטיסים האמריקאי טיקטמאסטר | צילום: שאטרסטוק

הבעלים של אתר הכרטיסים האמריקאי טיקטמאסטר (Ticketmaster) אישר כי התקיימה "פעילות בלתי מורשית" במסד הנתונים שלו לאחר שקבוצת האקרים הודיעה שהם גנבו את הפרטים האישיים של 560 מיליון לקוחות, כך לפי דיווחים בסוכנויות הידיעות. 

הקבוצה Shiny Hunters שלקחה על כך אחריות אמרה שהנתונים הגונים כוללים שמות, כתובות, מספרי טלפון ופרטי כרטיסי אשראי חלקיים ממשתמשים ברחבי העולם. לפי הדיווחים, הקבוצה דורשת תשלום כופר בסך 500,000 דולר כדי למנוע את מכירת הנתונים לגורמים אחרים.

חברת טיקטמאסר לייב ניישן אמרה כי היא פועלת כדי "להפחית את הסיכון" ללקוחותיה וכי היא מודיעה למשתמשים על גישה לא מורשית למידע האישי שלהם.

"נכון למועד הגשה זו, לאירוע לא הייתה, ואיננו מאמינים שסביר שתהיה לו, השפעה מהותית על הפעילות העסקית הכוללת שלנו או על מצבנו הפיננסי או תוצאות הפעילות שלנו. אנו ממשיכים להעריך את הסיכונים ומאמצי השיקום שלנו נמשכים", כך נכתב מטעם החברה.

האתר האמריקאי טיקטמאסטר הוא אחת מפלטפורמות מכירת הכרטיסים המקוונות הגדולות בעולם. הפריצה הזו היא מהגדולות בהיסטוריה במונחים של קורבנות גלובליים אבל עדיין לא ברור עד כמה הנתונים שנמצאים בידי ההאקרים מוגדרים כרגישים. 

קבוצת ההאקרים נקשרה לשורה של הפרות מידע בעלות פרופיל גבוה שהובילו להפסדים של מיליוני דולרים לחברות המעורבות. בשנת 2021 מכרה הקבוצה מאגר מידע מ-70 מיליון לקוחות של חברת הטלקום האמריקאית AT&T.

זו לא הפעם הראשונה שהאתר נפגע מבעיות אבטחה. ב-2020 הוא חווה פריצה גדולה שהובילה לתשלום קנס של 10 מיליון דולר.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן