יוניליוור הודיעה היום (שלישי) שהיא עומדת להסב את עסקי הגלידות שלה, ביתם של מותגים אהובים כמו בן אנד ג'ריס ומגנום, בצעד של "ארגון מחדש" שיביא לאובדן של 7,500 מקומות עבודה, כך לפי דיווח של בלומברג.
יוניליוור אמרה כי הארגון מחדש יסייע במטרותיה להפוך ל"חברה פשוטה וממוקדת יותר", עם ארבע חטיבות עסקיות שונות. הפרדה אסטרטגית זו שואפת ליצור עסק גלידה עצמאי מוביל עם סיכויי צמיחה חזקים יותר. מנכ"ל החברה, היין שומאכר, מנהל מאמץ ארגון מחדש רחב יותר כדי להניע צמיחה.
מניית יוניליוור עלתה ב-5.6% רגעים לאחר ההודעה. הארגון מחדש יחל מיד וצפוי להסתיים עד סוף 2025, נמסר מהחברה. היא צפויה לספק חיסכון כולל בעלויות של כ-800 מיליון יורו (868.3 מיליון דולר).
החברה הוסיפה כי חטיבת הגלידות שלה, שהניבה הכנסות של 7.9 מיליארד יורו ב-2023, תתפקד טוב יותר כעסק עצמאי. חטיבת הגלידות היוותה כ-13% מסך ההכנסות של יוניליוור בסך 59.6 מיליארד יורו ב-2023.