העסקה, שהיא הגדולה ביותר שביצעה כרמל קורפ בשנים האחרונות, צפויה להפוך אותה לשחקן משמעותי בשוק משקאות האנרגיה בישראל, שצומח בקצב מהיר.
הרכישה נעשית על רקע מספר גורמים:
הצלחת המותג בלו: המשקה, שהושק בשנת 2010, הפך לאחד ממותגי משקאות האנרגיה הפופולריים בישראל, עם היקף מכירות שנאמד בכ-200 מיליון שקל בשנה.
רצונה של כרמל קורפ להרחיב את פעילותה מעבר לשוק היין: כרמל קורפ, הידועה בעיקר כיצרנית יין, פועלת בשנים האחרונות להרחיב את פעילותה לתחומים אחרים של ענף המשקאות. רכישת בלו תאפשר לה להיכנס לשוק צומח ורווחי.
האתגרים הפיננסיים של כרמל קורפ:
החברה נסחרת בבורסה לניירות ערך תל אביב לפי שווי של 376 מיליון שקל, ונכון לסוף הרבעון השלישי בקופתה רק 16 מיליון שקל. כתוצאה מכך, החברה תצטרך לגייס מימון נוסף באמצעות הנפקת זכויות, אשראי או הנפקת אג"ח כדי להשלים את העסקה. למרות האתגרים הפיננסיים, עסקת רכישת בלו נתפסת כצעד אסטרטגי חשוב עבור כרמל קורפ.
הרכישה צפויה להביא לה מספר יתרונות:
הגדלת נתח השוק של החברה: כרמל קורפ תוכל להציע סל מוצרים רחב יותר ללקוחותיה, ותוכל ליהנות מסינרגיות בין פעילותה בתחום היין לפעילותה בתחום משקאות האנרגיה.
חיזוק המותג כרמל קורפ: רכישת מותג פופולרי כמו בלו תוכל לחזק את תדמיתה של כרמל קורפ כחברה חדשנית ודינמית.
הגדלת ההכנסות והרווחים: כרמל קורפ צופה שהרכישה תתרום להגדלת הכנסותיה והרווחים שלה בשנים הקרובות. עם זאת, קיימות גם מספר חששות
כרמל קורפ תצטרך לגייס מימון רב כדי להשלים את העסקה. ייתכן שהדבר יקשה עליה לעמוד בהתחייבויותיה הפיננסיות. שילוב שתי חברות בעלות תרבויות ארגוניות שונות עשוי להיות מורכב וייתכן שיהיו קשיים בתיאום פעילותן ובהשגת יעילות תפעולית.
התחרות בשוק משקאות האנרגיה: שוק משקאות האנרגיה בישראל תחרותי מאוד, וקיימות בו מספר חברות חזקות. ייתכן שכרמל קורפ תתקשה להתמודד עם התחרות ולבסס את מעמדה בשוק.
זמן יגיד האם עסקת רכישת בלו תתברר כהצלחה עבור כרמל קורפ.
בינתיים, העסקה מעוררת עניין רב בענף המשקאות הישראלי, וצפויה להשפיע משמעותית על התחרות בשוק משקאות האנרגיה.