"הנספחים הכלכליים של מינהל סחר-חוץ יצרו השנה מעל 40 אלף פגישות עסקיות לחברות הישראליות – וזאת תחת תנאי אי הוודאות שאיפיינו את השנה האחרונה בישראל". כך אמר רועי פישר, מנהל מערך הייצוא וסחר החוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, בכנס הנספחות והנספחים הכלכליים של ישראל אשר נפתח הבוקר בירושלים. "על אף הפסקה כמעט לחלוטין של זרם המשלחות הנכנסות לישראל, הצלחנו לשמר רמה גבוהה של פעילות לטובת המשק הישראלי", הוסיף פישר.
הכנס השנתי של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה נפתח בסימן "ממלחמה לצמיחה – אתגרים והזדמנויות בסחר הבינלאומי", בהשתתפות עשרות הנציגות והנציגים הכלכליים שהגיעו לארץ מ-55 מרכזי הכלכלה ברחבי העולם. במסגרת הכנס, שיתקיים עד יום חמישי, ייפגשו הנציגות והנציגים הכלכליים של ישראל עם ראשי המשק והתעשייה, בהם סגן ראש אגף התקציבים, החשב הכללי והכלכלן הראשי באוצר, סמנכ"לית כלכלה במשרד החוץ, סגן נשיא אינטל, נשיא התאחדות התעשיינים, יו"ר דירקטוריון מכון היצוא ועוד.
שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת אמר לבאי הכנס: "טריליון דולר יצוא – זה היעד שהגדרנו ליצוא הישראלי, והסיירת שלנו – 55 נשות ואנשי סחר החוץ בעולם – יוכלו להגיע אליו כבר ב-2040: צמיחה של 15%-20% מדי שנה ביצוא; שיווק היתרונות היחסיים של ישראל; ניהול הון אנושי באופן מותאם וחיבורים מדויקים עם ממשלות, חברות, ארגונים ועסקים ברחבי העולם".
השר מנה את נתוני הפעילות הבינלאומית בשנת 2024: "40,000 פגישות עסקיות לכ-4,000 חברות ישראל וכ-22,000 חברות זרות, כ-2,000 פעולות ואירועים לקידום היצוא הישראלי בעולם; מדינות בולטות בפעילות המסחרית מול ישראל – ארה"ב, סין, הולנד, גרמניה, הודו, הונג-קונג וצרפת".
מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, מוטי גמיש: "העבודה המקצועית והאיכותית של נשות ואנשי סחר החוץ שלנו ממצבת את ישראל כשחקן משמעותי בזירה הכלכלית העולמית. לצד הגדלת היצוא, אנו מחויבים גם ליצירת תחרות הוגנת בשוק המקומי. השילוב בין פעילות סחר חוץ מתקדמת לפתיחת שווקים חדשים למוצרים ותוצרת מקומית הוא מנוע צמיחה אדיר, ואנחנו פועלים בכל המישורים כדי להבטיח שישראל תמשיך להיות מובילה בחדשנות, במסחר ובשיתופי פעולה בינלאומיים".
ביום חמישי השבוע יתקיים אירוע השטח השנתי, במסגרתו יקיימו הנספחות והנספחים הכלכליים עשרות פגישות שתואמו מראש עם בעלות ובעלי חברות, יזמים ויצואנים, לפי מדינות יעד – במטרה לקדם את היצוא הישראלי, להציג ולקדם שווקים חדשים, כלי סיוע וקשרי עבודה.