משבר בנמל אילת: בעקבות המלחמה והעימות עם החות'ים, שער הסחורות הדרומי ספג מכה לא פשוטה. הנמל ממוקם לחופו של מפרץ אילת בים האדום, ומשמש בעיקר לצורך ייבוא כלי רכב מהמזרח הרחוק. בחודש אוקטובר האחרון, הראשון למלחמה, צנחו הכנסותיו של הנמל ב-80%.
עוד קודם לכן, סבל הנמל מבעיות קצת יותר שגרתיות – הכרזה של ההסתדרות על סכסוך עבודה בנמל, לאחר שהצדדים הגיעו למבוי סתום במו"מ לחתימת הסכם קיבוצי. הכרזת הסכסוך התרחשה דווקא בימים שבהם נרשם שיא במספר המכוניות המאוחסנות בנמל ובסביבתו.
כעת, על רקע הסכסוך שהוכרז טרם פרוץ המלחמה ובעקבות האיום החות'י המתמשך, מנכ"ל הנמל גדעון גולבר מתכוון לפטר בעיצומה של המלחמה כ-60 עובדים, שהם מחצית מעובדי הנמל. העובדים בתגובה יכנסו היום (רביעי) אספת הסברה, במחאה על כוונת ההנהלה. ועדי העובדים במגזרים השונים בנמל מלווים על ידי איגוד עובדי התחבורה, איגוד קציני הים ומרחב אילת בהסתדרות.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, עו"ד אייל ידין: "במשך שנים ארוכות עובדי הנמל היקרים והמקצועיים השיאו את תוצאות הנמל, ויצרו דיבידנדים ובונוסים שמנים לבעלי המניות ולהנהלת הנמל. נכון היה שבעת הזו החברה הייתה מחבקת את העובדים ומשפחותיהם, ולא בוחרת בדרך הקלה של ניסיון פיטורים המוניים. לא ניתן לזה יד".
מנהל החטיבה הימית באיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, עו"ד ניר אייזנברג: "הנהלת הנמל מנסה לנצל את מצב המלחמה ולפגוע בפרנסת עובדות ועובדים מסורים בפריפריה הדרומית. לא נוותר, עד שהנהלת הנמל תפנים שאין לנמל זכות קיום ללא עובדיו ועובדותיו המצוינים".
יו"ר מרחב אילת בהסתדרות, משה אזולאי: "הניסיון של הנהלת הנמל בלתי נתפס, זו חציית גבולות ברורים של הסיכומים עם העובדים. לא נשלים עם זה, לא נקבל את זה, ונעשה את כל שעל ידינו כדי לשמור על ביטחונם התעסוקתי של העובדים".