18.6% מכלי הרכב שעלו לכביש בשנת 2023 – חשמליים

בעלי הרכב החשמליים נוסעים יותר מ-20 אלף ק"מ בשנה, לעומת 14,600 ק"מ שנוסעים בעלי כלי רכב ממונעי במזין, סולר והיברידיים • רוב בעלי הרכב החשמליים טוענים שחסרות עמדות טעינה

רכבים חשמליים | צילום: שאטרסטוק

מספר כלי הרכב החשמליים בישראל עלה באופן ניכר בשנתיים האחרונות והגיע לכ-95,800 כלי רכב בסוף שנת 2023, מתוכם כ-90,300 כלי רכב פרטיים. מתוך סך כלי הרכב הפרטיים החדשים שעלו לכביש בשנת 2023, 18.6% היו כלי רכב חשמליים. כך עולה מסקירה שמפרסמת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

מהנתונים עולה, כי אומדן הנסועה השנתית הממוצעת של כלי רכב פרטיים חשמליים גבוהה בכ-42% מאומדן הנסועה של כלי רכב פרטיים מסורתיים – מונעי בנזין, סולר והיברידיים מאותם שנתונים.

מהממצאים עולה כי כלי רכב פרטיים חשמליים נסעו בממוצע 57 ק"מ ביום (20,850 ק"מ לשנה), ואילו כלי רכב פרטיים מסוגי הנעה אחרים (בנזין, סולר, היברידי וגז) שגילם עד 3 שנים, נסעו כ-40 ק"מ בממוצע ביום (14,600 ק"מ לשנה). כלומר, כלי רכב פרטיים חשמליים נסעו בממוצע כ-42% יותר מכלי רכב פרטיים אחרים מאותה קבוצת גיל – מאותו השנתון. ניתן להסביר את התופעה בכך שרכישת רכב חשמלי כדאית יותר לאנשים שנוסעים יותר.

עמדת טעינה לרכב חשמלי | צילום: שאטרסטוק

טוענים שטוענים בבית
כ-88.2% מבעלי כלי רכב פרטיים חשמליים טוענים אותם בעמדה ביתית בתדירות גבוהה (לעיתים קרובות, או מדי פעם). כ-9% מדווחים שהם אף פעם לא טוענים בעמדה הביתית או שהאופציה הזו אינה רלוונטית (ככל הנראה אין להם עמדה ביתית).

30.2% טוענים בעמדה ציבורית מהירה לעיתים קרובות או מדי פעם. 13.9% טוענים במקום עבודתם לעיתים קרובות או מדי פעם. 13.5% טוענים בעמדה ציבורית איטית לעיתים קרובות או מדי פעם. 8.8% טוענים בעמדה ביתית של משפחה/ שכן/ מכר לעיתים קרובות או מדי פעם. 51% מהטוענים בעמדה ציבורית מהירה דיווחו שכאשר הם מגיעים לעמדה כזו, היא בדרך כלל תקינה אך תפוסה. 9.6% דיווחו שהעמדה בדרך כלל לא פעילה/תקולה.

39.8% מהטוענים בעמדה ציבורית איטית דיווחו שהעמדה בדרך כלל תקינה אך תפוסה. 16.8% דיווחו שהעמדה בדרך כלל לא פעילה/תקולה. 97.1% מבעלי הרכב החשמליים שעושים שימוש בעמדות טעינה ציבוריות, חושבים שיש מחסור בעמדות טעינה ציבוריות מהירות ו/או איטיות. ככל שהיישוב גדול יותר, קיים חוסר בנתוני הנסועה שלהם.

כדי להשלים את המידע החסר על הנסועה הממוצעת של כלי רכב פרטיים חשמליים, ביצעה הלמ"ס סקר מהיר בפברואר 2024. בעלי כלי רכב פרטיים חשמליים בבעלות שיעור בעלי כלי רכב חשמליים עם עמדת טעינה ביתית נמוך יותר.

64.5% מהמשתמשים בעמדות טעינה ציבוריות חושבים שקיים מחסור בעמדות טעינה ציבוריות מהירות, 28.4% חושבים שקיים מחסור בשני סוגי העמדות הציבוריות ו-4.2% חושבים שקיים מחסור בעמדות טעינה ציבוריות איטיות. רק 2.9% חושבים שאין מחסור בעמדות טעינה ציבוריות.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן