ניתוח חדש שפורסם בעיתון הכלכלי בלומברג מראה שאפילו אימוץ עולמי של כלי רכב חשמליים להחלפת מכוניות המונעות בגז לא יפתור כמה בעיות עיקריות הנגרמות מתשתית מכוונת אוטומטית. כלי רכב חשמליים מבטיחים אוויר נקי יותר ופחות זיהום אקלים אולם, גם מכוניות חשמליות לא יכולות לפתור כמה מההשפעות ההרסניות ביותר של מכוניות ותשתיות רכב.
העולם המודרני מאוכלס בכ-2 מיליארד כלי רכב, 65% מהם מכוניות פרטיות. זה 16 מכוניות לכל 100 אנשים, אבל שיעור הבעלות על מכוניות גבוה בהרבה במדינות מתועשות עשירות יותר, שבהן מכוניות יוצרות צורה לערים וקובעות את דפוסי חיי היומיום. צי זה דורש השקעה ניכרת ומתמשכת בכבישים ובכבישים מהירים, חניה, חיפושי נפט והפקת דלק, כריית מתכות וייצור, ביטוח ועוד.
חוקרים סקרו בערך 400 מאמרים כדי להבין כיצד "ההשקעה המהותית והמתמשכת" בתשתיות פיזיות וכלכליות שמתעדפות מכוניות פוגעת בבריאות הציבור ומחריפה את שינויי האקלים. "סקירה מקיפה שפורסמה בחודש שעבר מספקת תמצית של מה שהכותבים מכנים 'נזק לרכב', בסיכומים עולמיים משוערים של מוות, פציעות, מחלות ואומללות אחרות, במהלך ההיסטוריה של הרכב".
בינתיים, מכוניות חשמליות לא משנות את דפוסי הפיתוח הבסיסיים או כמה מקום מוקצה למכוניות. "החלפת מנועים בסוללות לא משנה את מידת המרחב של ערים כדי להכיל מכוניות, או איך מכוניות הורגות אנשים", כותבים החוקרים. למרות שצינורות הפליטה שלהם אינם פולטים פחמן חד חמצני, הם לרוב כבדים יותר מעמיתיהם בעלי הבעירה הפנימית, מה שאומר יותר זיהום חלקיקים עדינים מצמיגים בכבישים מהירים".