מיקרוסופט הודיעה על העלאת מחירי קונסולות ה-Xbox, בעקבות עלייה חדה בעלויות הרכיבים בתעשיית האלקטרוניקה. ההחלטה מגיעה זמן קצר לאחר שאפל הודיעה על התייקרות מחשבי MacBook והאייפד, ומשקפת מגמה רחבה של לחץ על מחירי החומרה.
החל מ-1 באוגוסט, דגם ה-Xbox Series S עם נפח אחסון של 512 ג'יגה-בייט יתייקר ב-100 דולר ויעמוד על כ-500 דולר. דגם ה-1 טרה-בייט יתייקר ב-150 דולר נוספים. בנוסף, מחיר ההתחלה של דגם ה-Xbox Series X יעלה לכ-750 דולר.
לראשונה מאז בום ה-AI: אפל מגלגלת את עלויות התשתיות על הלקוחות
במיקרוסופט מציינים כי ההתייקרות נובעת בעיקר מעלייה חדה במחירי שבבי הזיכרון, שמושפעת מביקוש חסר תקדים מצד חברות הבינה המלאכותית. הביקוש הגובר יצר מחסור עולמי ברכיבים, מה שמוביל לעליית מחירים רוחבית בענף הטכנולוגיה.
התוצאה היא גל התייקרויות רחב יותר בשוק מוצרי הצריכה האלקטרוניים, כאשר יצרניות גדולות נאלצות לעדכן מחירים בהתאם לעלויות הייצור המאמירות.