Advertisement Placeholder

גל התייקרויות: מיקרוסופט מעלה את מחירי ה-Xbox

החברה מצטרפת לאפל בגל התייקרויות בענף האלקטרוניקה, על רקע מחסור עולמי בזיכרונות ודחיפה של ביקוש מצד תעשיית ה-AI • אפל הודיעה לאחרונה כי תעלה את מחירים של חלק ממוצריה
קונסולת Xbox | צילום: שאטרסטוק

קונסולת Xbox | צילום: שאטרסטוק

מיקרוסופט הודיעה על העלאת מחירי קונסולות ה-Xbox, בעקבות עלייה חדה בעלויות הרכיבים בתעשיית האלקטרוניקה. ההחלטה מגיעה זמן קצר לאחר שאפל הודיעה על התייקרות מחשבי MacBook והאייפד, ומשקפת מגמה רחבה של לחץ על מחירי החומרה.

החל מ-1 באוגוסט, דגם ה-Xbox Series S עם נפח אחסון של 512 ג'יגה-בייט יתייקר ב-100 דולר ויעמוד על כ-500 דולר. דגם ה-1 טרה-בייט יתייקר ב-150 דולר נוספים. בנוסף, מחיר ההתחלה של דגם ה-Xbox Series X יעלה לכ-750 דולר.

לראשונה מאז בום ה-AI: אפל מגלגלת את עלויות התשתיות על הלקוחות

במיקרוסופט מציינים כי ההתייקרות נובעת בעיקר מעלייה חדה במחירי שבבי הזיכרון, שמושפעת מביקוש חסר תקדים מצד חברות הבינה המלאכותית. הביקוש הגובר יצר מחסור עולמי ברכיבים, מה שמוביל לעליית מחירים רוחבית בענף הטכנולוגיה.

התוצאה היא גל התייקרויות רחב יותר בשוק מוצרי הצריכה האלקטרוניים, כאשר יצרניות גדולות נאלצות לעדכן מחירים בהתאם לעלויות הייצור המאמירות.

שתפו כתבה זו:

כותרות הכלכלה

guest
0 תגובות

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

עוד כתבות מעניינות

טען עוד כתבות