בשנת 2023 הושבו לצרכנים, סכום של יותר מ-800,000 שקלים, בעקבות פניות הציבור למשרד התקשורת, כמעט פי שניים ביחס לשנה הקודמת. מרבית ההחזרים בגלל חיובים שגויים בגין הפסקת שירות או חיובים בחו"ל ולחו"ל. משרד התקשורת מפרסם היום (ד') את דוח פניות הציבור בתחום הטלקום לשנת 2023, עם המסקנות.
החברות המובילות בשירות הטוב ביותר, עם הכי פחות תלונות הן פלאפון וסלקום, בתחום הסלולר, טריפל סי והוט נט בשירותי האינטרנט . סלקום ופרטנר בטלפוניה קווית ותשתיות. בשנת 2023 התקבלו כ-7,000 פניות ציבור, רובן מיישובים הקרובים יותר למרכז. תלונות מצרכנים מתגוררים ביישובים פריפריאלים מהוות רק כ-13% מסך התלונות שהתקבלו.
כ-14% מתוך כלל הפניות תיקוני תקלות, , אחריו כעשירית בשל הצטרפות לשירות הסיבים האופטיים. שאר הפניות בגין איכות קליטה סלולרית, הפסקות שירות וחיובי יתר. בנושא בעיות בקליטה הסלולרית, הערים המובילות במספר הפונים הן ירושלים, בני ברק ומודיעין עילית. מסך כל הפניות, רק כמחצית מהן נמצאו מוצדקות כאשר חלקן המכריע בשירותי האינטרנט והסלולר.
שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי: ״בשנה שחלפה, ביצענו מספר שינויי אסדרה ופעולות לטובת הציבור, כמו צמצום עמלת הוראת הקבע, שליחת הודעה מפורטת על חיובי הנוסעים לחו"ל, הטמעת ה- eSIM, שיפור הכיסוי והקליטה בנגב, בגליל, ביו"ש, במנהרות וברכבות, הנגשת המידע על פריסת אתרי הסלולר, קידום מוגנות ילדים ברשת ועוד".
מנכ״לית משרד התקשורת, עו״ד עינבל משש קוראת לציבור לפנות למשרד התקשורת בכל עניין רלוונטי. יחידת פניות הציבור במשרד התקשורת מטפלת מידי שנה באלפי פניות ותלונות על חברות התקשורת, ופועלת לספק מענה ראוי מהחברות לכל פנייה כשצרכן נתקל בקושי מול החברה.