כלי רכב חשמליים מתוצרת סין יהוו יותר מרבע ממכירות הרכבים החשמליים באירופה ב-2024, כאשר נתח הרכבים המיוצאים יגדל ביותר מ-5% לעומת שנה קודם לכן, כך על פי ניתוח מדיניות חדש שעולה בדיווח של חדשות CNBC.
כ-19.5% מהרכבים החשמליים המונעים על ידי סוללות שנמכרו באיחוד האירופי בשנה שעברה היו מסין, כאשר קרוב לשליש מהמכירות בצרפת ובספרד היוו חשמליים שנשלחו מסין, כך דיווחה הפדרציה האירופית לתחבורה וסביבה (T&E) אתמול.
חלקם של כלי רכב המיוצרים בסין צפויים לעלות לקצת יותר מ-25% בשנת 2024, על פי מחקר של T&E, כאשר מותגים סיניים כמו BYD מגבירים את התרחבותם הגלובלית, כמו שניתן לראות גם בישראל.
בעוד שרוב הרכבים החשמליים הנמכרים באיחוד האירופי הם של מותגים מערביים כמו טסלה ומשלוח רכבים חשמליים מסין, מותגים סיניים בלבד אמורים להוות 11% מהשוק באזור ב-2024. נתח זה עשוי להגיע ל-20% עד 2027, לפי התחזית של הפדרציה האירופית.
הממצאים מגיעים כאשר הנציבות האירופית בוחנת סובסידיות שניתנות ליצרניות רכב חשמלי בסין כדי לקבוע אם הן חתמו על חברות מקומיות באופן בלתי הוגן. מותגים לא סיניים שנשלחים מסין, כמו טסלה וב.מ.וו, עשויים להיכלל בחקירת הסובסידיה הצפויה מטעם האיחוד.