מינהל התעופה הפדרלי של ארה"ב חוקר טענות של מהנדס שעובד בחברת בואינג כבר למעלה מעשור, לפיהן חלקים מגוף מטוס הדרימליינר 787 מחוברים בצורה לא נכונה – ובטווח הארוך עשויים להתפרק באמצע הטיסה.
המהנדס, סם סאלהפור, שעבד בעצמו על המטוס, סיפר לניו יורק טיימס האמריקני כי הבעיות נובעות משינויים באופן ההתאמה וההצמדה של החלקים בפס הייצור. לדבריו החלקים שמרכיבים את גוף המטוס ומגיעים מיצרנים שונים, לא משתלבים יחד כמו שצריך.
דובר החברה פול לואיס דחה את הטענות, וטען כי אין השפעה כלשהי על העמידות או על אורך החיים של שלדת המטוס. לדבריו, בואינג ביצעה בדיקות מקיפות במטוס הדרימליינר והגיעה למסקנה שאין חשש לבטיחות הטיסה בטווח המיידי.
"המהנדסים שלנו מבצעים ניתוח מורכב כדי לקבוע אם ייתכן שיש חשש לרפיון בטווח הארוך באזורים השונים של המטוס. לא תהיה בעיה לצי מטוסי הדרימליינר במשך שנים רבות, אם בכלל". לפי לואיס, בואינג לא ממהרת לצאת בהצהרות נחרצות כיוון שהיא רוצה להשלים קודם את הבדיקות שהיא מבצעת, באופן המקיף ביותר.
בהצהרה נוספת של החברה לאחר מכן, בואינג אמרה כי היא "בטוחה לחלוטין במטוס הדרימליינר 787 שלה". עוד אמרה החברה כי "הטענות לגבי הליך היצור של המטוס לא מדויקות ולא מייצגות את העבודה המקיפה שבואינג עשתה כדי להבטיח את איכות ובטיחות המטוס לטווח הארוך".
בשל התקלות: אספקת המטוסים של בואינג ברבעון הראשון של 2024 נחתכה בחצי
יצרנית המטוסים , שעוברת משבר בטיחותי ותדמיתי חמור בתקופה האחרונה, סיפקה בחודש שעבר 29 מטוסים בלבד, ירידה של יותר ממחצית מ-64 המטוסים שסיפקה בחודש מרץ אשתקד. לפי החברה, ייצור מטוסי בואינג מסדרה MAX 737 ירד בשל בדיקות איכות וביקורות של הרגולטורים.
כזכור, בחודש ינואר האחרון דלת חירום של מטוס בואינג MAX 9 התנתקה באמצע טיסת אלסקה אירליינס, והכניסה את החברה לטלטלה – שהובילה גם לביקורות המוגברות של הרגולטורים.