כידוע, הביטוח הלאומי ומס ערך מוסף (מע"מ) ניזונים מהדיווחים של העצמאים והחברות למס הכנסה. מס ההכנסה והמע"מ הם חלק מאותה רשות – רשות המיסים, אך עד כה הם התנהגו כרשויות נפרדות. כך למשל, בעל מספרה היה אמור לדווח לשלוש רשויות מדומיינות נפרדות – לביטוח הלאומי, למס ההכנסה ולמע"מ.
אז סוף סוף ישראל בגרה ולקראת סוף העשור השמיני היא משיקה את השירות המובן מאליו: במסגרת שיתוף פעולה בין הביטוח הלאומי לבין רשות המיסים ומערך הדיגיטל הלאומי, הושק שירות חדש לפתיחת עסק.
במסגרת השירות תתאפשר פתיחת תיק עצמאי משותפת בביטוח הלאומי ובכלל מערכי המס; מס הכנסה, מע"מ וניכויים, והכל בפעולה אחת, במקום פתיחת תיק בכל מערך בנפרד.
השירות החדש מהווה יישום של תפיסת "הכל בתחנה אחת" – one stop shop – המשפרת את קלות עשיית העסקים בישראל. העברת המידע בין שני הגופים תסייע למי שפותח עסק חדש בשירות מקוון הזמין 24/7, תוך הקטנת הבירוקרטיה, חיסכון בזמן ומאמץ.
פתיחת התיק המשותפת אפשרית הן באמצעות מערכת מייצגים (רואה חשבון, יועץ מס או עורך דין) של רשות המיסים ("מפתח") והן באופן עצמאי דרך אתר האינטרנט של רשות המיסים. המייצג יסמן כי ברצונו לפתוח תיק גם בביטוח הלאומי, וכאשר יעשה זאת ייפתחו בעבורו שדות רלוונטיים למילוי ולאחר מכן תועבר הבקשה למערכות הביטוח הלאומי.
בעת פתיחה מקוונת של תיק עוסק פטור בשירות עצמי, יידרש בעל העסק להזין נתונים שעל בסיסם ייקבע אם יש צורך בפתיחת תיק גם בביטוח הלאומי. במידה וכן, תועבר הודעה ישירה ממערכות רשות המיסים למערכות הביטוח הלאומי והעדכון יתבצע באופן אוטומטי.