רשת המרכולים, השיווק וההפצה רמי לוי-שיווק השקמה פירסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי של שנת 2024, המשקפות צמיחה בהיקפי הפעילות וגידול ברווחים.
הכנסות הרשת ברבעון השלישי של שנת 2024 צמחו ב-4.7% ל-1.96 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.87 מיליארד שקל ברבעון המקביל. הצמיחה בהכנסות נבעה מעלייה בפדיון החנויות של כ-3.28% על אף ירידה בהיקף המכירות בצפון ובדרום בשל המלחמה.
באשר לקשרי המסחר עם טורקיה, הרשת מדווחת כי להתערערות היחסים המדיניים לא נרשמה השפעה מהותית על תוצאות החברה, מאחר שיבוא המלאי מטורקיה הינו בהיקף לא מהותי, ולרשת קיימות חלופות אחרות למוצרים המיובאים מהמדינה.
הרווח הגולמי של הרשת ברבעון השלישי של שנת 2024 הסתכם בכ-458 מיליון שקל, בהשוואה לכ-410 מיליון שקל ברבעון המקביל. היא רשמה גידול של 67% ברווח הנקי ברבעון השלישי ל-66 מיליון שקל.
הרווח התפעולי של הרשת ברבעון השלישי של שנת 2024 הסתכם בכ-89 מיליון שקל, בהשוואה לכ-64 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
מתחילת השנה עלו הכנסותיה של רשת רמי לוי בכ-2.1% לכ-5.54 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-5.4 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי עלה בכ- 34% לסך של כ-198 מיליון שקל, בהשוואה לכ-148 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
הרשת מפעילה 58 סניפי סופרמרקט ו-5 סניפי מינימרקט. בנוסף, יש לחברה אחזקה של כ-52% ברשת גוד פארם המונה כ-63 סניפים ברחבי הארץ, פעילות בשוק התקשורת הסלולרית עם כ-398,000 מנויים כמפעיל סלולרי וירטואלי, וכן היא מפעילה 43 בתי קפה ו-35 מרכולים באמצעות חברת קופיקס-גרופ.
בכוונת הרשת לפתוח כ-30 סניפים מוזלים נוספים באזורים חדשים, מהם תשעה עד סוף שנת 2025.
קנס על "הפרות של חוק הגנת הצרכן"
במקביל לפרסום הדוח, הודיעה הרשות להגנת הצרכן כי היא מתכוונת להטיל על הרשת עיצום כספי בסך 843,597 שקל, בגין הפרות צרכניות.
הרשות טוענת כי החברה מפעילה סניף בפורמט סיטונאי בשם "רמי לוי עסקים צפון", אשר לכאורה אינו מחויב ברגולציה של שילוט לצרכן, וכי למרות שהסניף מיועד למכירה סיטונאית בלבד הוא למעשה פתוח לכל דורש, לרבות לצרכנים פרטיים.
"מדובר בהפרות חמורות של חוק הגנת הצרכן, הפוגעות באופן ישיר בזכות הבסיסית של הצרכנים", אמר קובי זריהן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.