מייסד אמזון ג'ף בזוס – עד לא מכבר האיש העשיר בעולם – אינו חסיד גדול של סדר וקפדנות כשיטת ניהול: "אני אוהב את המסמכים שלי מקומטים ואת הפגישות שלי מבולגנות". כך אמר יו"ר אמזון בוועידת DealBook של "ניו-יורק טיימס".
עובדי החברה ואנשי קשר חיצוניים מכירים את מזכרי הפגישות בני ששת העמודים שלו. בזוס נוהג להפיץ טקסט ארוך בפתיחת הפגישות בהשתתפותו, ולאפשר לשאר המשתתפים 30 דקות לעיין בו. עם תום הזמן המשתתפים נאספים מחדש כדי לדון בתוכן המסמך ולצאת לעבר יעד משותף.
הגישה הזו, לדברי בזוס, מונעת מהמנהלים להגיע עם גישה מוכנה מראש, ומעודדת "דיון מבולגן" שבו עולה רף הסקרנות והשיחה מתפתלת מנושא לנושא.
"אני אוהב שהמזכרים הם כמו מלאכים שמביטים מלמעלה. זה כל כך ברור ויפה, ואז הפגישה יכולה להיות מבולגנת", אמר.
בזוס מודה שהפגישות בניהולו מתארכות, בגלל האופי הכאוטי של התנהלותן. אבל מדגיש כי במהלכן נולדים רעיונות וקווים מנחים לשיתופי פעולה. "הפגישה היחידה שאני מגיע אליה בזמן היא הפגישה הראשונה שלי כי אני לא מסיים פגישה לפני שבאמת סיימנו", הוא מציין.
דרך מרעננת נוספת שבזוס מתווה היא להמעיט בחשיבה קבוצתית ולמנוע מדעות של מנהלים בכירים להשפיע על משתתפים אחרים – ולכן, לדבריו, המשתתף הזוטר ביותר תמיד מדבר ראשון, ואחריו הבאים בתור בסדר לפי ותק עולה.
בזוס מכיר בכך שגם הוא עלול להיות מושפע מדעות של אחרים: "אני יודע שקל מאוד להשפיע עליי. אני משנה את דעתי הרבה, אבל בחלק קטן מהפעמים שום כוח בעולם לא יכול לשנות את דעתי כי אני כל כך בטוח במשהו".
הוא מדגיש כי אינו מסכים שעובדיו יגישו לו או למנהלים אחרים רעיונות או קונספטים מוגמרים, אלא מעדיף להיות "חלק מהאקשן".
עם זאת, היה לו חשוב להדגיש כי לא כל הפגישות צריכות להיות מבולגנות. סקירות העסקים השבועיות שלו, למשל, ניחנו בפורמט נוקשה יותר כאשר ניהל את אמזון, וכך גם פגישות לגבי מכירות של מוצר צריכות להיות מובנות וקוהרנטיות.