בהמשך לפרסום ביום שני האחרון בערוץ הכלכלה, שבו נחשף כי חברת הוט חייבה לקוחות רבים גם לאחר שניתקו את המנוי, החברה התנצלה על התקלה וזיכתה את הלקוחות שנפגעו. ההחלטה התקבלה לאחר פניית הערוץ בעקבות תלונות רבות של לקוחות על חיובים לא מוצדקים.
יגאל שניר, אחד הלקוחות שחויבו שלא כדין, סיפר: "הופתעתי לגלות שחויבתי על שירותים שלא קיבלתי. פניתי לחברת הוט מספר פעמים, אך ללא הועיל. רק לאחר פניית ערוץ הכלכלה לחברה, הבעיה נפתרה וקיבלתי זיכוי מלא".
רחלי שגב, לקוחה נוספת שחויבה שלא כדין, הוסיפה: "חברת הוט המשיכה לחייב אותי גם לאחר שניתקתי את המנוי. פניתי לערוץ הכלכלה ובעזרתם הצלחתי לקבל זיכוי משמעותי בסך של 1,430 שקלים".
שגב הוסיפה: "תודה רבה על העזרה. לאחר חצי שנה של ניסיונות רבים להחזיר את כספי שנגזל ממני על ידי חברת הוט נט, הייתי רגע מלהרים ידיים. תודה על הסיוע האדיב והמקצועי, ועל כך שלא ויתרתם עד שהצלחתם להביא לזיכוי המגיע לי".
האחריות המרכזית למניעת טעויות אלו מוטלת על כתפי חברות התקשורת. עליהן להטמיע מערכות בקרה יעילות שיבטיחו שלא יתרחשו מקרים שבהם לקוחות מחויבים בתשלום גם לאחר ניתוק המנוי. חברות התקשורת צריכות להבין שמדובר לא רק בפגיעה כלכלית בלקוחות, אלא גם בפגיעה באמון ובשירות.