לקוחות הוט מתלוננים על חיוביים בלתי חוקיים לאחר שהתנתקו מהשירות. רחלי שגב, לקוחה ותיקה, מספרת: "התנתקתי לפני 6 שנים, ועדיין גובים ממני כספים, המתנתי שעות על הקו, אף אחד לא ענה, זו שיטת מצליח להתעשר על חשבוננו".
יגאל שניר, לקוח נוסף, מספר: "התנתקתי דרך אתר 'נתק', אבל עדיין מקבל חיובים, פניתי לפניות הציבור, קיבלתי רק מענה אוטומטי, אני שוקל לתבוע את החברה". זוהר אוריה, לקוחה נוספת, מספרת: "גיליתי שהחברה ממשיכה לחייב אותי 750 ש"ח בחודש, פניתי במייל ובטלפון, אף אחד לא חזר אלי, למה אני צריכה להתחנן לחברת הבת הוט נט לזיכוי?".
הכתבה מעלה חשש כבד לגבי התנהלות חברת הוט. האם מדובר במקרים בודדים, או שמא בתופעה רחבה? לקוחות רבים נותרו חסרי אונים מול חברת ענק, וחשים שהם נזרקים בין מחלקות שונות ללא מענה. יש לקוות שמשרד התקשורת יתערב ויפעל להגנה על זכויות הצרכנים.
ממשרד התקשורת נמסר: "חברות התקשורת מחויבות לנתק מיידית את המנוי, ניתן לפנות למחלקת פניות הציבור של המשרד".
מחברת הוט נמסר בתגובה: "הוט מחויבת למתן שירות מיטבי וכך גם תמשיך לפעול. המקרים המצוינים בכתבה מטופלים במישרין מול הלקוחות".
עו"ד ליאור ניסים, המועצה הישראלית לצרכנות: "דרשתם לבטל שירותי תקשורת ועדיין גבו מכם כספים? אתם אולי זכאים לפיצוי בגובה של עד 10,000 שקל. בעסקה מתמשכת אנחנו יכולים לדרוש ביטול עסקה בכל זמן ומכל סיבה שנרצה, והחברה חייבת לבטל את העסקה בתוך 3 ימים.
"ביקשתם להתנתק ועדיין חויבתם בדמי מנוי? חיוב צרכן שביקש להתנתק מהשירות לאחר המועד, מקנה לצרכן את הזכות לתבוע פיצוי ללא הוכחת נזק של עד 10,000 שקל לשיקול דעת בית המשפט. רק נבהיר, שלפני הגשת התביעה החוק מחייב לשלוח התראה בכתב על כוונתכם לתבוע פיצויים בשל אי הפסקת השירותים וגביית תשלום".