בשנה הבאה אמור לחול אגרת הגודש בתל אביב, אך במנהטן זה עומד לקרות כבר בסוף החודש הבא ובאופן הרבה יותר אגרסיבי. כניסה לרחובות שמדרום (מתחת) לרחוב 60 במנהטן, עד לאזור הוול סטריט בשעות היום, תעלה לנהגים 15 דולרים (כ-56 שקלים) ואוטובוסים ומשאיות ישלמו 24-36 דולרים (כ-90-135 שקלים), בהתאם לגודלם; אופנועים ישלמו 7.5 דולר ליום (כ-28 שקלים).
בשעות הלילה האגרה תהיה הרבה יותר נמוכה – 3.75 דולרים. מוניות, אובר ויתר החברות מסוג זה ישלמו 2.5 דולרים לכניסה לאזור החיוב, אך יורשו להוסיף לתעריף רק 1.5 דולרים לנוסעים. ההמלצות הראשוניות בחוק היו לאגרה למכוניות פרטיות שתנוע בין 9 דולרים ל-23 דולרים. כל התעריפים שנקבעו לבסוף הינם באמצע הטווח שהוצע.
ההחלטה על הטלת אגרת הגודש בניו יורק התקבלה כבר ב-2019, אך מאז נדחית שוב ושוב בשל התנגדויות וקשיי יישום. אלא שבינתיים נערכו מחקרים רבים על השפעות אגרת הגודש, שהראו שהיא תצמצם משמעותית את זיהום האוויר והרעש באחד המרכזים העמוסים בעולם. לפי ההערכות האגרה תכניס כ-1.3 מיליארד דולרים בשנה והיא תופנה למימון פיתוח תחבורה ציבורית נוספת בעיר.
גורמים רבים במנהטן עדין מתנגדים בתוקף להחלת החוק. לדבריהם, מדובר בתעריף גבוה שיביא לעליית כל המחירים של המוצרים והשירותים בעיר, שכן בעלי העסקים יצטרכו להשית את העלויות הללו על לקוחותיהם. המצודדים בהחלת החוק טוענים שהוא נחוץ לשיפור המציאות הבלתי נסבלת בעיר – הצפיפות, זיהום האוויר והרעש.
לפי רשות הדרכים בעיר, כבר כעת 90% מהנוסעים לעיר עושים זאת באמצעות תחבורה ציבורית, הליכה ורכיבה על אופניים, כך שהחוק ישפיע רק על 10% מהנוסעים למרכז העמוס. כאמור, בתל אביב אגרת הגודש אמורה לחול בתחילת 2025, אך במקרה שלנו החלת החוק הזה תשפיע על עשרות אחוזים מהנוסעים לתל אביב, מכיוון שאצלנו אין פתרונות דומים של תחבורה ציבורית מהערים הסמוכות לתל אביב.