Advertisement Placeholder

הנאסד"ק נחלש זה היום הרביעי ברציפות – ברקע ירידות באפל

מניות הטכנולוגיה מכבידות על וול סטריט: אפל צונחת 6% בעקבות העלאות מחירים, מיקרון מזנקת 16%, הדאו ג'ונס ננעל בשיא תוך-יומי חדש | סיכום המסחר

המסחר בוול סטריט, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (חמישי) בירידות במדד הנאסד"ק, שנחלש ב-0.46% וננעל ברמה של 25,358 נקודות – יום ירידות רביעי ברציפות למדד הטכנולוגיה לראשונה מאז פברואר. במקביל, ה-S&P 500 ירד קלות ב-0.01%, בעוד שהדאו ג'ונס עלה 0.14% וננעל בשיא תוך-יומי חדש.

הסיבה המרכזית ללחץ על הנאסד"ק הייתה מניית אפל, שצנחה בכ-6% לאחר שהחברה הודיעה על העלאות מחירים למחשבי MacBook ו-iPad, על רקע עלייה בעלויות רכיבים ובעיקר שבבים. גם מיקרוסופט ירדה בכ-3.5% לאחר הודעה על העלאת מחירי קונסולות Xbox, מה שהגביר את החששות מפגיעה בשולי הרווח של חברות הטכנולוגיה הגדולות.

אפל מכריזה על העלאת מחירים למחשבי מקבוק ואייפד

מנגד, ענף השבבים הציג חוזקה משמעותית: מיקרון זינקה בכ-16% לאחר דוח רבעוני חזק במיוחד שהכה את תחזיות האנליסטים, וסייעה למתן את הירידות במדד. גם חברות נוספות בתחום, בהן קוואלקום ואחרות, רשמו עליות בעקבות הדוח החיובי.

במקביל, נרשמו התפתחויות נוספות בשוק: מניית IBM ירדה לאחר שחשפה טכנולוגיה חדשה לייצור שבבים מתחת לננומטר אחד, אך בהמשך מחקה עליות. בתחום הפארמה, חברת Merck הודיעה על רכישת Bio-Techne בעסקה של 11.3 מיליארד דולר – מה שהקפיץ את מניית החברה הנרכשת בכ-19%.

פריצת דרך טכנולוגית: IBM מציגה שבב בגודל של אטומים בודדים

לצד זאת, נתוני האינפלציה בארה"ב הצביעו על עלייה מתונה מהצפוי במדד ההוצאות לצריכה פרטית (PCE), אך המשקיעים הגיבו בשלווה יחסית, כאשר תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו קלות. בסיכום היום, השוק מציג תמונה מפוצלת: חולשה במניות הטכנולוגיה הגדולות מול עוצמה במניות תעשייה, בריאות ושבבים.

שתפו כתבה זו:

כותרות הכלכלה

guest
0 תגובות

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

עוד כתבות מעניינות

טען עוד כתבות