ספינות שנאלצו לשנות את מסלולן הקבוע דרך הים האדום עקב איומים ביטחוניים מתמשכים מצד המורדים החות'ים תורמות לפליטת פחמן מה שגורם להפרת האיזון האקולוגי ואף מציב אתגרים עבור חברות המנסות להפחית את הזיהום בשרשרת האספקה שלהן, כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.
במקום לעבור בתעלת סואץ, חברות הספנות הגדולות בוחרות לעבור במסלול הארוך יותר סביב 'כף התקווה הטובה' של דרום אפריקה מאז אמצע דצמבר, ובכך, מוסיפות לפחות שבוע למסע שלהם בין דרום אסיה לצפון אירופה.
שווה ערך לזיהום שיצרו כ-9 מיליון מכוניות באותה תקופה: על פי דו"ח של חברת הייעוץ INVERTO, עיקוף זה הביא לכ-13.6 מיליון טונות נוספים של פליטת פחמן בארבעת החודשים האחרונים.
גם חברת הניתוח Xeneta המתמקדת במיוחד בשילוח בדו"ח חדש הציגה כי פליטת הפחמן בהפלגה מאסיה לים התיכון עלתה ב-63% ברבע האחרון זאת בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
הזינוק בפליטות הפחמן הנובע מהסטת אניות המשא בים האדום מהווה אתגר לא פשוט עבור חברות עם רצון להפחית את הזיהום שלהן. עמידה ביעדי אפס נטו תדרוש הפחתת פליטות במקומות אחרים בשרשרת האספקה שלהן או השקעה ביוזמות יקרות לקיזוז פחמן מה שלא בהכרח משתמש להן עקב הפגיעה הכלכלית הנגרמת מהעיקוף.
תעשיית הספנות נושאת כ-80% מהסחר העולמי ובשל העלייה בזיהום, הארגון הימי הבינלאומי עובד על היטלי פחמן לחברות, אם כי זה לא אמור להיכנס לתוקף לפני 2027.