בגלל החות'ים: שינוי המסלול של אניות משא גרם לעלייה של 63% בפליטת הפחמן

במקום לעבור בתעלת סואץ של מצרים, מאות כלי שיט מאז אמצע דצמבר מפליגים סביב כף התקווה הטובה של דרום אפריקה - מעקף שמוסיף לפחות שבוע וגורם לכך שספינות שורפות יותר דלק, כך מדיווח של בלומברג • שינוי זה מערער על התחייבויות אפס נטו של חברות הנשענות על ספנות

אניית משא בדרכה לישראל, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

ספינות שנאלצו לשנות את מסלולן הקבוע דרך הים האדום עקב איומים ביטחוניים מתמשכים מצד המורדים החות'ים תורמות לפליטת פחמן מה שגורם להפרת האיזון האקולוגי ואף מציב אתגרים עבור חברות המנסות להפחית את הזיהום בשרשרת האספקה ​​שלהן, כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

במקום לעבור בתעלת סואץ, חברות הספנות הגדולות בוחרות לעבור במסלול הארוך יותר סביב 'כף התקווה הטובה' של דרום אפריקה מאז אמצע דצמבר, ובכך, מוסיפות לפחות שבוע למסע שלהם בין דרום אסיה לצפון אירופה.

ספינת משא, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

שווה ערך לזיהום שיצרו כ-9 מיליון מכוניות באותה תקופה: על פי דו"ח של חברת הייעוץ INVERTO, עיקוף זה הביא לכ-13.6 מיליון טונות נוספים של פליטת פחמן בארבעת החודשים האחרונים.

גם חברת הניתוח Xeneta המתמקדת במיוחד בשילוח בדו"ח חדש הציגה כי פליטת הפחמן בהפלגה מאסיה לים התיכון עלתה ב-63% ברבע האחרון זאת בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

הזינוק בפליטות הפחמן הנובע מהסטת אניות המשא בים האדום מהווה אתגר לא פשוט עבור חברות עם רצון להפחית את הזיהום שלהן. עמידה ביעדי אפס נטו תדרוש הפחתת פליטות במקומות אחרים בשרשרת האספקה ​​שלהן או השקעה ביוזמות יקרות לקיזוז פחמן מה שלא בהכרח משתמש להן עקב הפגיעה הכלכלית הנגרמת מהעיקוף.

תעשיית הספנות נושאת כ-80% מהסחר העולמי ובשל העלייה בזיהום, הארגון הימי הבינלאומי עובד על היטלי פחמן לחברות, אם כי זה לא אמור להיכנס לתוקף לפני 2027.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן