אחרי התפרצות האי-קולי: מקדונלד'ס השקיעה 100 מיליון דולר בשיקום נזקים

התפרצות חיידק האי קולי בסניפים במדינות שונות גרמה להידבקות של 100 אנשים חולים ופגעה באופן משמעותי במכירות • החברה הוציאה סכום גדול של 100 מיליון דולר בשיווק ובפיצוי הזכיינים

רשת מסעדות המזון המהיר מקדונלד'ס | צילום: שאטרסטוק

אחרי פרשת הזיהום בארוחות מקדונלד'ס עם התפרצות חיידק האי קולי שהתגלה בהמבורגרים של ענקית המזון המהיר, מקדונלד'ס מנסה לשדר עסקים כרגיל ולשקם את הנזק התדמיתי הכבד שנגרם לה. על פי דיווח ב-CNN החברה השקיעה 100 מיליון דולר במאמצי שיווק במטרה לסייע לזכיינים שנפגעו מהתפרצות אי-קולי בסניפים, התפרצות שפגעה בכמאה סועדים שחלו ופגעו קשות במכירות החברה.

על פי תזכיר שנשלח לעובדים, מקדונלד'ס השקיעה 35 מיליון דולר בשיווק בעיקר לארוחות נאגטס עוף, ועוד השקיעה 65 מיליון דולר שהפנו לזכיינים שאיבדו הכנסות בעקבות סגירת הסניפים במדינות שבהן התרחשה ההתפרצות.

על פי בדיקה של מנהל המזון והתרופות והמרכז לבקרת מחלות ומניעתן מצאו כי הבצל הטרי שהוגש על ידי הספק Quarter Pounders הוא המקור הסביר ביותר להתפרצות החיידק. יותר מ-100 אנשים חלו ב-14 מדינות ומספר תביעות הוגשו נגד הרשת. מניית מקדונלד'ס (MCD) ירדה בכ-7% במהלך החודש האחרון.

"הרלוונטיות, האמון והאהבה לקשתות הזהב הושגו במשך כמעט 70 שנה על ידי המחויבות הבלתי מעורערת שלנו לעשות את הדבר הנכון. שלושת השבועות האחרונים רק הדגימו זאת עוד יותר", נכתב בתזכיר, שעליו חתמו מייקל גונדה, מנהל שיווק הראשי של הרשת בצפון אמריקה, וטאריק חסן, מנהל שיווק וחוויית לקוח.

ממקדונלד'ס נמסר כי הבדיקות האחרונות שבוצעו לא הראו E. coli במזון שלה, ובתזכיר ציינה שהמבורגרים של Quarter Pounder שלה עם בצל קצוץ חזרו כעת לתפריטים ברחבי הארץ.

בשיחת שנערכו לאחר ההתפרצות, אמר מנכ"ל ענקית המזון המהיר, כריס קמפצ'ינסקי שהרשת "מוכנה לעשות יותר אם נצטרך כדי לוודא שאנו מנטבים את מלוא המשאבים של מקדונלד'ס כדי להחזיר לקוחות".

הקמפיין השיווקי החדש של מקדונלד'ס כולל פרסום בטלוויזיה המציג עסקת McNuggets של 10 חלקים תמורת דולר, שניתן לממש אותה מדי שבוע באפליקציה עד תחילת החודש הבא. הרשת ממשיכה גם בעסקת הארוחה ב-5 דולר.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן