זורם: שלב ב' של רפורמת החשמל יוצא לדרך

עד כה התחברו 150 אלף משפחות ועסקים לספקי החשמל החלופיים. היעד: מיליון לקוחות בתוך 6 חודשים

לוח חשמל, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

ארבעה חודשים לאחר שיצאה לדרך הרפורמה שפתחה את שוק החשמל לתחרות והורידה את המחירים, משרד האנרגיה והתשתיות, חברת נגה וחברת החשמל הציגו היום את שלב ב׳ ברפורמה.

יזמי המהלך הודיעו כי החל מחודש ינואר הקרוב יוסרו חסמים נוספים שיגדילו את התחרות בשוק החשמל: זמן המעבר בין הספקים יתקצר בחצי, ואלפי מגה-וואטים של חשמל המבוססים על אנרגיות מתחדשות ומתקני אגירה ייכנסו לשוק התחרותי. "צעדים אלה ירחיבו את ההיצע, יגדילו את התחרות ויורידו את המחירים לטובת כל אזרחי ישראל", נמסר.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, אמר היום: "זו הרפורמה הגדולה ביותר במשק מאז רפורמת הסלולר, שתחסוך מאות ואלפי שקלים בחודש לכל משפחה. שלב ב׳ של הרפורמה יגדיל את התחרות ויוריד עוד יותר את המחירים. אנחנו שוברים את מונופול חברת החשמל ומחזירים לאזרחים לפחות 2 מיליארד שקלים. אני מברך את יותר מ-150,000 הלקוחות שהצטרפו לרפורמת החשמל – גם אני עצמי עברתי לספק פרטי, ואני קורא לכל אזרחי ישראל: תשוו, תעברו ותחסכו".

במסגרת שלב ב׳ ברפורמה כבר בחודש ינואר ייכנסו לתחרות 4,000 מגה-וואט נוספים של היצרנים הקיימים ויהיו זמינים למכירה לצרכנים ביתיים. בהמשך יתחברו עוד 3,000 מגה-וואט, המבוססים על אנרגיה מתחדשת ומתקני אגירה.

במקביל, יקודמו מגה 2,000 מגה-וואט חדשים הנמצאים בהליכי תכנון מתקדמים, ובנוסף לאלה יקודם במהלך השנה הבאה תהליך בו יוכלו להיכנס לתחרות עוד 3,000 מגה-וואט המבוססים על מתקני גז טבעי קיימים.

בסך הכל במסגרת צעדי שלב ב׳ ברפורמה ייכנסו ויהיו זמינים לתחרות 12,000 מגה-וואט שיוכלו לספק חשמל במחיר מוזל ל-10 מיליון אזרחים לפחות, ולחלק גדול מהמגזר העסקי.

כמו-כן, זמן המעבר בין הספקים יתקצר בחצי ויעמוד על 15 ימים במקום 30, כך שתהליך הניוד יהפוך לפשוט יותר.

"צעדים אלה צפויים להגדיל את התחרות במשק החשמל", צויין, "וכך להביא לירידת מחירים נוספת. כזכור, הרפורמה קובעת כי כל צרכן בישראל יכול לבחור מאיזה ספק הוא רוכש את החשמל וליהנות מהנחה של 5%-20% מתעריף החשמל".

בדיון בו הוצג שלב ב׳ ברפורמה, נכחו שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן, יו״ר רשות החשמל אמיר שביט, יו״ר נגה סמי תורג׳מן ומנכ״ל נגה שאול גולדשטיין, מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר והיו״ר דורון ארבלי.

מחר (ד') יעלה לאוויר קמפיין של משרד האנרגיה והתשתיות וחברת נגה, שמטרתו להעלות את המודעות לרפורמה בקרב הציבור, ולקרוא לאזרחי ישראל להצטרף למהפכה ולחסוך כסף בחשבון החשמל.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן