כל תעשיית הרכב בלחץ: למה רק פרארי לא מפחדת מטראמפ?

הנשיא הנבחר צפוי להעלות מכסים וענקיות הרכב הגדולות חוששות מההשלכות בשל ההישענות על ספקי חלקי הרכב במקסיקו • פרארי מייצרת באופן בלעדי את דגמיה באיטליה וזוכה לביקוש עולמי קשיח

פרארי | צילום: שאטרסטוק

פרארי, יצרנית הרכבי היוקרה, לא מאוימת מהעלאת המכסים המתוכננת של דונלד טראמפ: הנשיא הנבחר הכריז על העלאת מכסים צפויה לסחורות מיובאות מקנדה, סין ומקסיקו ובכך הכניס את כל תעשיית הרכב ללחץ. ההכרזה איימה לזעזע את שרשרת האספקה של תעשיית הרכב בעולם והגבירה את הפחד של המשקיעים בסקטור מעלויות גבוהות מדי שיכבידו על ענקיות הרכב.

הצעדים המתוכננים של טראמפ כוללים הטלת מכס גבוה יותר ב-10% על כל המוצרים הסינים המיובאים לארה"ב ועוד העלאה דרמטית יותר של המכס ל-25% למוצרים וסחורות המגיעים מקנדה ומקסיקו. בעקבות הדיווח מניות הרכב הגיבו בצניחה בשל ההשלכות המשמעותיות על היצרנים האמריקאים והאירופים, שרבים מהם נשענים על הספקים של חלקי רכב במקסיקו.

אמנם אף מדינה אירופית לא כלולה בהודעה הדרמטית של טראמפ על העלאת המכסים, אולם עדיין הגוש האירופי מעריך כי זה רק עניין של זמן עד שטראמפ יפנה את תשומת לבו גם לענף הרכב באזור. בתוך החששות האלה של ענקיות הרכב האירופיות, נמצאת חברה אחת שלא מאוימת בכלל מגזירת המכסים אם תבוא. פרארי, יצרנית מכוניות הספורט ומכוניות מירוץ שבסיסה במרנלו שבאיטליה, נחשבת חריגה בענף הרכב של אירופה.

מה הופך את פרארי לייחודית כל כך?

לקוחות פרארי לא יימנעו מלרכוש את הרכבים ולא משנה מה יהיה גובה המכסים שיטיל טראמפ. פרארי מוגנת כיוון שהיא לא מתכוונת לייצר בארה"ב ותמשיך למקד את פעילותה רק באיטליה. פרארי נהנית מביקוש קשיח מאוד ובינלאומי, שאינו מוגבל לאזור גיאוגרפי כלשהו. היא אייקון עולמי ובעלת שם ברחבי אירופה, המזרח התיכון, אסיה וגם פופולרית במיוחד בבוורלי הילס. פרארי שמרה על תדמית המותג באופן עקבי וזה מה שהוביל להצלחתה הבינלאומית. זאת לעומת ענקיות רכב מגרמניה ומדינות אירופיות אחרות שנאבקות בשוק הקשה ומנסות להישאר רלוונטיות. סקטור הרכב תלוי מאוד בסחר והעלאת מכסים עלולה להתגלות כמכה גדולה על היצרניות הגדולות שגם כך כבר סובלות מדשדוש.

בשנה האחרונה עלתה מניית פרארי הנסחרת במילאנו ב-34%, גבוה משמעותית ממניות רנו הצרפתית או מרצדס הגרמנית. לעומת פרארי, פולקסווגן יצרנית פורשה הגרמנית צפויה לבעיה קשה במכירות אם המכס יעלה מעל 10%.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן