בריטיש אירוויז, KLM וחברת בת של איבריה חוזרות להפעיל טיסות לתל אביב, אחרי שעשרות חברות כבר חזרו לטוס לישראל וממנה, מאז עצירת הטיסות בשל המלחמה.
חברות רבות נוספות כבר הודיעו שיחדשו את הטיסות לארץ וממנה בחודש הקרוב. לפי אתר "קשרי תעופה" כבר כעת יש 40 חברות שטסות בקו ישראל ועוד 22 חברות שנמצאות בהשהיה, או שהודיעו על חידוש הטיסות אחרי הקיץ.
חלק מהחברות, כמו השתיים שמחדשות את הטיסות לישראל, יעצרו בקפריסין, כדי לאפשר לצוותי התעופה שלהן ללון שם ולא בישראל, שעדין נתפסת מסוכנת, בשל המלחמה. במרבית המקרים החזרה של החברות חלקית ולא במתכונת הרגילה.
חלק מהחברות טסות לישראל במטוסים קטנים יותר. במקרה של החברה הספרדית, איבריה, למרות חזרתה לפעילות בישראל, היא למעשה מפעילה את חברת הבת שלה המשמשת לטיסות לואו קוסט.
למרות חזרתן של חברות רבות לישראל, עדיין מחירי הטיסות גבוהים מאוד משהכרנו לפני המלחמה. טרמינל 3 הוא היחיד שפועל בבן גוריון. העובדה שטרמינל 1 סגור לא מאפשרת לחברות המוזלות להציע את המחיר הנמוך ביותר שלהן, מכיוון שדמי הנמל בטרמינל 3 גבוה יותר.
סוכני הנסיעות מדווחים על התעניינות גוברת לטיסות בפסח ובקיץ וזו הסיבה לכך שחברות זרות רבות חוזרות לטוס לתל אביב, אך כאמור, גם אל על וגם החברות האחרות גובות מחירים גבוהים מאוד – הן בשל ייקור פרמיות הביטוח ועלויות הצוותים, שכנראה רבים מהם דורשים שלא ללון בישראל והן בשל התמעטות התחרות על הקו.