Advertisement Placeholder

ארה״ב הסירה את הסנקציות על נפט איראני ל-60 יום

שר האוצר האמריקאי סקוט בסנט חשף שארה"ב החליטה להסיר את הסנקציות מעל תעשיית הנפט האיראנית • השר עדכן שהמהלך מגיע לאחר שיחות השלום שנערכו בשוויץ במהלך סוף השבוע בהובלת סגן הנשיא ג'י די וואנס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ | צילום: שאטרסטוק

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ | צילום: שאטרסטוק

שר האוצר סקוט בסנט אמר היום (שני) כי ארה”ב אישרה זמנית מכירת נפט איראני לאחר שיחות שלום בין טהרן לוושינגטון שנערכו בשוויץ בסוף השבוע.

המהלך מגיע לאחר שהנשיא טראמפ חתם שבוע שעבר על מזכר הבנות עם הנשיא האיראני ובו הוסכם על פתיחת מעבר הורמז וסיום הלחימה.

בציוץ ברשת אקס כתב שר האוצר האמריקאי: "תחת הנשיא דונלד טראמפ וסגן הנשיא, אנו ממשיכים להפוך את העולם לבטוח ומשגשג יותר".

השר הסביר שהמהלך מגיע בהמשך לשיחות המתנהלות בשוויץ: "איראן התחייבה לאפשר מעבר חופשי ופתוח במצר הורמוז, וכן לאפשר למפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) להיכנס למדינתה. כחלק מתווה ההבנות, משרד האוצר הנפיק רישיון כללי זמני ל-60 יום המירשה הפקה, אספקה ומכירה של נפט איראני".

נפט באיראן | צילום: שאטרסטוק
נפט באיראן | צילום: שאטרסטוק

החוזים העתידיים על נפט מסוג ברנט נסחרים ב-77.70 לחבית מדובר בירידה של 2.61%. כמו כן מחיר הנפט הגולמי מסוג WTI עומד על 74.80 נפילה של 2.61%.

כזכור בעקבות החלטת חיל הים האמריקאי ביום חמישי להסיר את המצור הימי מעל חופי איראן ונמליה, שבו מכליות הענק האיראניות לשדר אותות מיקום, לאחר שהיו מוחשכות לאורך תקופת המלחמה, והפליגו מהאזור כשהן עמוסות בנפט.

שתפו כתבה זו:

כותרות הכלכלה

guest
0 תגובות

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

עוד כתבות מעניינות

טען עוד כתבות