שר האוצר סקוט בסנט אמר היום (שני) כי ארה”ב אישרה זמנית מכירת נפט איראני לאחר שיחות שלום בין טהרן לוושינגטון שנערכו בשוויץ בסוף השבוע.
המהלך מגיע לאחר שהנשיא טראמפ חתם שבוע שעבר על מזכר הבנות עם הנשיא האיראני ובו הוסכם על פתיחת מעבר הורמז וסיום הלחימה.
Under President @realDonaldTrump and @VP, we continue to make the world safer and more prosperous.
עוד באותו הנושא
In line with the ongoing productive talks in Switzerland, Iran has committed to free and open transit in the Strait of Hormuz and to permit International Atomic Energy Agency…
— Treasury Secretary Scott Bessent (@SecScottBessent) June 22, 2026
בציוץ ברשת אקס כתב שר האוצר האמריקאי: "תחת הנשיא דונלד טראמפ וסגן הנשיא, אנו ממשיכים להפוך את העולם לבטוח ומשגשג יותר".
השר הסביר שהמהלך מגיע בהמשך לשיחות המתנהלות בשוויץ: "איראן התחייבה לאפשר מעבר חופשי ופתוח במצר הורמוז, וכן לאפשר למפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) להיכנס למדינתה. כחלק מתווה ההבנות, משרד האוצר הנפיק רישיון כללי זמני ל-60 יום המירשה הפקה, אספקה ומכירה של נפט איראני".

החוזים העתידיים על נפט מסוג ברנט נסחרים ב-77.70 לחבית מדובר בירידה של 2.61%. כמו כן מחיר הנפט הגולמי מסוג WTI עומד על 74.80 נפילה של 2.61%.
כזכור בעקבות החלטת חיל הים האמריקאי ביום חמישי להסיר את המצור הימי מעל חופי איראן ונמליה, שבו מכליות הענק האיראניות לשדר אותות מיקום, לאחר שהיו מוחשכות לאורך תקופת המלחמה, והפליגו מהאזור כשהן עמוסות בנפט.