Advertisement Placeholder

הבורסה נצבעת בירוק: מניית טי.ג'י.איי קופצת בכ-12%

מדד ת"א 90 עולה בכ-0.26%, ת"א 35 עולה בכ-0.33%, ות"א 125 מתחזק בכ-0.2%, ומדד VTA35 מזנק בכ-17.5% • מניית אימקו עולה בכ-7% • מניית חלל עולה בכ-6%
An electronic board displaying market data at the Tel Aviv Stock Exchange in Tel Aviv, April 30, 2026. Photo by Miriam Alster/Flash90 *** Local Caption *** בורסה בורסה לניירות ערך בורסה בתל אביב כלכלה ישראל מסחר מדדים נתוני מסחר שוק ההון שוק ההון הישראלי שוק המניות תל אביב מלחמה איראן ישראל

הבורסה בתל אביב | צילום: מרים אלסטר/פלאש90

היום (רביעי), הבורסה נפתחה במגמה מעורבת כאשר מדד ת"א 90 עולה בכ-0.26%, מדד ת"א 35 עולה בכ-0.33%, ות"א 125 מתחזק בכ-0.2%, ומדד VTA35 מזנק בכ-17.5%.

את העליות מובילה מניית טי.ג'י.איי שקופצת בכ-12.6%, אחריה מניית אימקו שעולה בכ-7%.

משרד הביטחון חוזר לרכש מקומי: הסכם של 376 מיליון שקל עם אימקו

בנוסף, חברת חלל תקשורת הודיעה על עסקה בהיקף של כ-8.3 מיליון שקל, עם לקוח בינלאומי, הכולל אפיון, תכנון, אספקת ציוד נלווה ומתן שירותי תקשורת לוויינית באמצעות קיבולת לוויינית של צד ג', לתקופה בת 36 חודשים. מועד תחילת מתן השירותים צפוי לחול עד לתום השנה.

מנכ״ל חלל-תקשורת, דן זיצ׳ק אמר כי "מדובר בעסקה משמעותית ראשונה על לווין צד ג׳ ואנו רואים בכיוון זה חלק חשוב מאסטרטגיית הצמיחה של החברה, לצד המשך יצירת צמיחה עקבית בעמוס 17". לאחר ההודעה, מניית חלל עולה בכ-6%.

חלל תקשורת ו-Yes מאריכות את השותפות ב-32.5 מיליון שקל

את הירידות מובילה מניית רבד שנחלשת בכ-8%, אחריה מניית ארית תעשיות שיורדת בכ-4%, ומניית קמטק שמאבדת כ-2.77%.

בנוסף, חברת נקסטקום הודיעה על גיוס 10 מיליון שקל בהנפקת מניות פרטית לפי מחיר של 13.35 שקל למניה, לגופים מוסדיים. החברה דיווחה על קבלת הזמנות לרכישת מניות מהפניקס מקבוצת אוריקס בהיקף של 10 מיליון שקל ביחד. לאחר ההודעה, מניית נקסטקום נשארת ללא שינוי.

יתר על כן, חברת שיכון ובינוי אנרגיה הודיעה כי החלה בהפעלה מסחרית של פרויקט לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית בהספק כולל של כ-104 מגה-וואט ברומניה. זאת לאחר שהחברה קיבלה את רישיון הייצור הקבוע מרשות החשמל ברומניה (ANRE) והשלימה את רישום הפרויקט במאגר יצרני החשמל. ההכנסות הצפויות מהפרויקט שייצר  חשמל בהספק כולל של כ-104 מגה וואט, עומדות על 63 מיליון שקל בשנה.

בגובה חצי מיליארד: שיכון ובינוי אנרגיה תקים פרויקט סולארי

יובל סקורניק, מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה אמר כי "זה הפרויקט השני של שיכון ובינוי אנרגיה שמגיע להפעלה מסחרית בשוק הרומני כך שסך ההספק המותקן שבהפעלה מסחרית מגיע כבר ל-175 מגה וואט". לאחר ההודעה, מניית החברה נחלשת בכ-0.9%.

ישראל קנדה הודיעה כי רשת מלונות בראון בשליטתה רכשה מלון במרכז ברלין וכן הפעילה 5 מלונות נוספים בגרמניה. העסקה נסגרה במכפיל של כ-1.5 על הרווח התפעולי של המלונות בשנת 2025. עבודות הבינוי וההקמה מחדש צפויות להימשך כשנתיים.

החברה חתמה על הסכמים מותנים לרכישת פעילותם של 5 מלונות פעילים נוספים בגרמניה, הכוללים יחד 1,179 חדרים, בסכום מצרפי של כ-15.8 מיליון אירו. לאחר ההודעה, מניית ישראל קנדה יורדת בכ-0.06%.

לבסוף הדולר יורד בכ-0.18% ועומד על כ-2.99 שקלים, והאירו נחלש בכ-0.42% ועומד על 3.39 שקלים.

שתפו כתבה זו:

כותרות הכלכלה

guest
0 תגובות

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

עוד כתבות מעניינות

טען עוד כתבות