משרד החקלאות וביטחון המזון פרסם היום (חמישי) נוהל תמיכה חדש, במסגרתו יוענקו כ-2 מיליון שקל לדייגים מקצועיים בים התיכון שנאלצים להשבית את פעילותם בתקופות איסור הדיג השנתיות.
התמיכה מיועדת לבעלי רישיון דיג מקצועי הפועלים בענפי הדיג המסורתי, דיג ההקפה ודיג המכמורת, ומטרתה לפצות אותם על הפגיעה הזמנית בפרנסתם בתקופות שבהן נאסר עליהם לדוג, בהתאם להוראות המשרד.
במשרד החקלאות מסבירים כי תקופות איסור הדיג נקבעות מדי שנה כחלק ממדיניות לניהול משאב הדגה בישראל. מטרתן היא לאפשר לדגים להתרבות ולהתחדש באופן טבעי, לשמור על אוכלוסיות הדגים בים התיכון ולהבטיח את המשך קיומו של ענף דיג בר-קיימא.
עוד באותו הנושא

בשנת 2026 נקבעה תקופת איסור הדיג בשל עונת הרבייה בחודשים מאי ויוני, בעוד שבענף המכמורת תחול תקופת איסור נוספת במהלך חודשי יולי ואוגוסט, כדי לאפשר את גידול הדגה הצעירה. במשרד מציינים כי צעדים דומים מיושמים גם במדינות נוספות באגן הים התיכון ונחשבים לכלי מרכזי בשמירה על המערכת האקולוגית הימית.
לדברי ד"ר דוד אסף, סמנכ"ל בכיר לניהול נגר ומשאבי סביבה במשרד החקלאות וביטחון המזון, השבתת הדיג העונתית היא אחד הכלים המרכזיים בניהול משאב הדגה, אך הצלחתה תלויה גם ביכולת לסייע לדייגים שנפגעים ממנה כלכלית.
"התמיכה נועדה לתת מענה ישיר לפגיעה הזמנית בפרנסת הדייגים. מתן עוגן כלכלי בתקופה זו מאפשר ליישם את המדיניות המקצועית בצורה הוגנת ומאוזנת, מתוך מחויבות משותפת לעתיד ענף הדיג ולשמירה על משאב הדגה בישראל", אמר.