מניית Wendy's זינקה במהלך יום המסחר ברביעי השבוע בעד 37%-42%, במהלך חד שנחשב לאחד הקפיצות החדות ביותר שלה מאז משבר 2020. העליות הגיעו ללא הודעה עסקית או דוח כספי חדש, אלא על רקע פעילות מסחר חריגה מצד משקיעים פרטיים.
הטריגר למהלך הגיע ככל הנראה מפוסט ויראלי בפורום WallStreetBets של Reddit, שבו קראו משתמשים "להציל את וונדיז לפני שיהיה מאוחר מדי". הפוסט הוסר בהמשך, אך הספיק להצית גל עניין במניה ולהכניס אותה לרשימות המעקב של סוחרי מומנטום ופלטפורמות מסחר חברתיות.

המהלך מתיישב עם דפוס מוכר של "מניות מם" – חברות ותיקות או מוחלשות יחסית, שסובלות לעיתים מירידות ממושכות אך הופכות יעד לספקולציה קמעונאית בזכות חשיפה ברשתות החברתיות, סנטימנט נוסטלגי ורמות שורט גבוהות.
עוד באותו הנושא
במקרה של וונדיז, המניה ירדה ביותר מ-70% מאז אמצע 2023, אך במקביל שיעור השורט עליה עמד על כ-24% מהציפה הציבורית. מצב זה יוצר תנאים אפשריים ל-short squeeze: כאשר עליות חדות מכריחות שורטיסטים לרכוש מניות כדי לסגור פוזיציות הפסדיות, מה שמגביר עוד יותר את הלחץ כלפי מעלה.

גורמים בשוק ציינו כי הזינוק אינו משקף שינוי יסודי בפעילות העסקית של החברה, אלא בעיקר מסחר מונע מומנטום. וונדיז עצמה נמצאת בתקופת ניסיון להתמודדות עם חולשה בביקושים בארה״ב וירידה בתנועת לקוחות, לצד שינויים ניהוליים, כולל מינוי סמנכ"ל כספים חדש.
למרות שהעליות התמתנו בהמשך יום המסחר, המהלך הדגיש שוב את עוצמת ההשפעה של קהילות מסחר קמעונאיות על מניות עם סנטימנט חלש ושיעורי שורט גבוהים – תופעה שכבר הפכה לחלק קבוע משוק ההון בשנים האחרונות.