וול סטריט ננעלה היום (רביעי) במגמה מעורבת, כאשר מניות השבבים המשיכו להעיב על המסחר והכבידו על מדד הנאסד"ק, בעוד שמדד הדאו ג’ונס הצליח להיסגר בעליות מתונות.
בסיום יום המסחר ירד מדד הנאסד"ק בכ-0.4%, מדד S&P 500 איבד כ-0.1%, ואילו מדד הדאו ג'ונס עלה בכ-184 נקודות, המהוות כ-0.4%.

במוקד המסחר עמדה מניית מיקרון, שאיבדה כמעט 6% נוספים לקראת פרסום הדוחות הכספיים לאחר נעילת המסחר. בכך השלימה החברה ירידה מצטברת של כ-18% בתוך יומיים, לאחר שביום שלישי צנחה בכ-13%. גם מניית סאנדיסק איבדה כ-5%, בעוד שמניות שבבים נוספות, ובהן AMD, נסחרו בירידות.
עוד באותו הנושא
למרות הירידות האחרונות, מניית מיקרון רשמה זינוק חד מתחילת השנה והגיעה רק השבוע לשיא כל הזמנים. בשוק מעריכים כי הציפיות הגבוהות מתוצאות החברה מקשות עליה להפתיע לטובה, ולכן כל אכזבה עלולה להוביל לתנודתיות משמעותית במניה.

גם מניות האנרגיה סבלו מלחץ מכירות לאחר שמחירי הנפט המשיכו לרדת. מחיר נפט מסוג ברנט ירד בכ-3% אל מתחת ל-75 דולר לחבית – לראשונה מאז סוף פברואר בעוד שנפט WTI האמריקאי נסחר סביב 70 דולר לחבית. בעקבות הירידות איבדו מניות ענקיות האנרגיה, ובהן אקסון מוביל, שברון, קונוקופיליפס ו-SLB, יותר מ-2% כל אחת.
במקביל, תשואת אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים ירדה אל מתחת לרמה של 4.5%, על רקע הירידה במחירי האנרגיה והמשך מעבר המשקיעים לנכסים בטוחים יותר.
מנגד, מניית אלפבית בלטה בעליות של כ-1% לאחר שחברת S&P Global הודיעה כי החברה תצורף למדד דאו ג'ונס במקומה של ורייזון – מהלך שעשוי להגדיל את הביקוש למניה מצד קרנות ותעודות סל העוקבות אחר המדד.
בגזרת המאקרו והטכנולוגיה פורסמו גם מספר התפתחויות בולטות. חברת אדובי דיווחה כי משתמשים המגיעים לאתרי קניות באמצעות כלי בינה מלאכותית נוטים להשלים רכישות בשיעור גבוה בכ-51% לעומת גולשים רגילים, נתון המעיד על השפעתה ההולכת וגוברת של הבינה המלאכותית על עולם המסחר המקוון.
במקביל, הביטקוין ירד מתחת לרמת 60 אלף דולר והגיע לשפל שלא נראה מאז אוקטובר 2024, על רקע חולשה מתמשכת בשוק הקריפטו, מעבר הון להשקעות בתחום הבינה המלאכותית וההנפקות, והמשך אי-הוודאות הכלכלית.