יצרנית שבבי הזיכרון האמריקאית מיקרון (MU) פרסמה לאחר סיום המסחר בוול סטריט דוחות כספיים חזקים במיוחד לרבעון הפיסקלי השלישי, כשהיא ממשיכה ליהנות מהביקוש הגובר לשבבי זיכרון עבור יישומי בינה מלאכותית (AI). בעקבות הדוחות מזנקת מניית החברה בכ-9% במסחר המאוחר.
החברה דיווחה על הכנסות של 41.46 מיליארד דולר, הרבה מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 35.84 מיליארד דולר. מדובר בזינוק חד לעומת הכנסות של 9.3 מיליארד דולר בלבד ברבעון המקביל אשתקד – יותר מפי ארבעה בתוך שנה.

גם בשורת הרווח הציגה מיקרון תוצאות מרשימות: הרווח המתואם למניה עמד על 25.11 דולר, לעומת תחזית השוק ל-20.78 דולר.
עוד באותו הנושא
מיקרון אף סיפקה תחזית אופטימית לרבעון הנוכחי, עם צפי להכנסות של כ-50 מיליארד דולר – גבוה משמעותית מהערכת האנליסטים שעמדה על 43.58 מיליארד דולר, ובהשוואה להכנסות של 11.3 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
החברה ממשיכה ליהנות ממחסור עולמי בשבבי זיכרון, כאשר הביקוש מצד מרכזי נתונים וחברות הבינה המלאכותית דוחף את מחירי הזיכרון לרמות שיא.
השבבים של מיקרון משמשים בין היתר במערכות המבוססות על מעבדי AI של ענקיות כמו אנבידיה וגוגל, וכן בשרתים שמפעילים את המערכות הללו. במקביל, העלייה במחירי הזיכרון משפיעה גם על שוק הסמארטפונים, המחשבים הניידים ומוצרי האלקטרוניקה הצרכנית.
מרוץ ה-AI: מיקרון ואנתרופיק משתפות פעולה
שיעור הרווח הגולמי של החברה המשיך להשתפר והגיע ל-81.2%, לעומת 69% ברבעון הקודם ו-27% בלבד ברבעון המקביל בשנה שעברה – נתון המעיד על השיפור החד ברווחיות בעקבות העלייה במחירי השבבים.
הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-28.24 מיליארד דולר, או 24.46 דולר למניה, לעומת 1.89 מיליארד דולר בלבד, או 1.68 דולר למניה, בתקופה המקבלת אשתקד.
הזינוק החד בביצועים הפך את מיקרון לאחת המרוויחות הגדולות ביותר ממהפכת הבינה המלאכותית. מניית החברה עלתה בכ-700% במהלך 12 החודשים האחרונים, ושווי השוק שלה חצה לראשונה את רף טריליון הדולר.