הנשיא טראמפ רוצה לחקור את חברות הנפט הגדולות על כך שלא הורידו את מחירי הדלק לצרכנים האמריקאים.
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר אתמול (רביעי) כי הורה למשרד המשפטים לבדוק את חברות הנפט על כך שלא הורידו את מחירי הדלק בתחנות בהתאם לירידת מחירי הנפט הגולמי, והאשים את החברות בניצול הלקוחות. בסרטון שהתפרסם ברשתות החברתיות טראמפ חשף את שמות יצרניות הנפט האמריקאיות אקסון מובייל ושברון, כחלק מהחקירה.
🚨 JUST IN: President Trump just CONFIRMED he's ordered a MAJOR DOJ investigation into oil companies for price gouging Americans at the pump
עוד באותו הנושא
ExxonMobil, Chevron, Shell, BP, and more.
"The oil companies are possibly gouging. I hope they're not. Otherwise they're going to be in… pic.twitter.com/o9wRYMbgGP
— Kenndy Jr. (@Kennedy_JF_Jnr) June 25, 2026
"מחירי הנפט ירדו כל כך הרבה ואנחנו לא רואים שום שינוי במשאבות", אמר טראמפ בסרטון. מחירי הנפט זינקו מוקדם יותר השנה לאחר שארצות הברית וישראל פתחו בתקיפות באיראן בסוף פברואר. הצרכנים הביעו חששות כבדים ממחירי הדלק הגבוהים.
נתונים שהתפרסמו מוקדם יותר השבוע הראו כי המאמצים הדיפלומטיים בין וושינגטון לטהרן לפתרון הסכסוך הובילו להקלה מסוימת עבור האזרחים האמריקאים, כאשר מחירי הדלק ירדו זה השבוע השישי ברציפות. עם זאת, טראמפ הבהיר כי הירידה במחירי הדלק אינה מספיקה ואינה פרופורציונלית לירידות החדות שנרשמו במחירי הנפט הגולמי.

חברות הנפט הגדולות לא מורידות את מחיריהן בתחנות בהתאם למחירים הנמוכים שהן עצמן משלמות על נפט, והמחירים האלו צונחים כמו אבן, כתב טראמפ בפוסט ברשת "האמת החברתית", והוסיף כי הלקוחות נוצלו וכי הוא הנחה את משרד המשפטים להתחיל לבדוק את הנושא באופן מיידי.
המחרים בתחנות הדלק נותרו גבוהים משמעותית בהשוואה למחיר של 2.76 דולר לגלון שנרשם בינואר, יותר מחודש לפני פרוץ הסכסוך באיראן. מחיר הדלק הממוצע בארה"ב עמד ביום רביעי על 3.93 דולר לגלון לפי נתוני ארגון הנהגים האמריקאי, נתון המהווה ירידה של כמעט 14% מהשיא שנרשם במאי.
מחירי הנפט הגולמי בארה"ב צנחו ב-36% מהשיא של חודש מאי, לאחר שארה"ב ואיראן הגיעו להסכם שלום זמני ופתחו מחדש את מצר הורמוז, מעבר ימי שדרכו עברה חמישית מאספקת הנפט העולמית לפני תחילת הלחימה.
"מחירי הבנזין אינם נעים תמיד בקצב אחיד עם מחירי הנפט הגולמי, במיוחד במהלך שיבוש עולמי משמעותי שעדין משפיע על האספקה, על תהליכי הזיקוק ועל המלאים", כך מסרה בת'אני וויליאמס, דוברת המכון האמריקאי לנפט, שהוא ארגון סחר המייצג את יצרניות הנפט הגדולות ובהן אקסון ושברון, לסוכנות הידיעות רויטרס.