הרשויות הממונה מטעם רוסיה בחצי האי קרים מסרו כי כ-50% מהאזור נותר ללא חשמל בעקבות שורה של מתקפות אוקראיניות על תשתיות אנרגיה מרכזיות. דובר השלטון המקומי, אולג קריוצ'קוב, אמר כי התקיפות האחרונות הובילו לעומסים חריגים על רשת החשמל ולהפסקות יזומות באספקת החשמל באזורים שונים.
על פי דיווחים, מתקפת רחפנים רחבת היקף פגעה במספר יעדים אסטרטגיים בחצי האי, בהם מתקני אחסון דלק, תחנת הכוח התרמית בקרץ’, תחנת חלוקת גז בסימפרופול ותשתיות חשמל במתח גבוה במערב קרים. מפקד כוחות המערכות הבלתי מאוישות של אוקראינה, רוברט "מדיאר" ברובדי, טען כי התקיפות כוונו לפגוע ישירות בתשתיות אנרגיה ובמערכות לוגיסטיות המסייעות לצבא הרוסי באזור.

כתוצאה מהפגיעות דווח על מחסור בדלק והחרפה בלחץ על רשת החשמל המקומית. גורמים מקומיים מסרו כי מוקדם יותר דווח על הפסקות חשמל נרחבות במספר יישובים, בהם יבפטוריה, סאקי, דז'נקוי וקרסנופרקופסק. חברת האנרגיה המקומית טענה תחילה כי מדובר בתקלות טכניות, אך בהמשך החלו הרשויות ליישם תוכניות של ניתוקי עומס יזומים כדי למנוע קריסה של המערכת.
עוד באותו הנושא
על פי דיווחים ממקורות מעקב, נרשמה גם שריפה גדולה בתחנת הכוח בקרץ', עם עמוד עשן שנצפה למרחק של עשרות קילומטרים. במקביל, דווח כי נפגעו גם מטרות צבאיות נוספות, בהן מערכות הגנה אווירית וכלי טיס בלתי מאוישים.
לפני סיפוח חצי האי קרים לרוסיה בשנת 2014, נשענה האזור על אספקת חשמל מאוקראינה היבשתית. מאז השקיעה רוסיה בהקמת תחנות כוח חדשות ושדרוג תשתיות, אך אלו נותרו פגיעות לתקיפות חוזרות.
בשבועות האחרונים מגבירה אוקראינה את התקיפות על תשתיות אנרגיה ותחבורה בקרים, כחלק ממאמץ רחב יותר לשבש את קווי האספקה הרוסיים בחצי האי ולבודד אותו מהיבשת הרוסית. גורמים באוקראינה אף הצהירו כי מטרתם היא להפוך את קרים ל"אי מבודד" מבחינה לוגיסטית ואנרגטית.