צפי להאטה משמעותית בחודש הקניות: בשנים האחרונות חודש נובמבר נתפס כחודש של קניות, מבצעים ברשת וחגיגת קניות כללית עם שלל מוצרים שנרכשים בהנחות משמעותיות. בולמוס הקניות של נובמבר מתחיל ביום הרווקים הסיני ב-11 לנובמבר, עובר לחגיגות הבלאק פריידיי ומסתיים בסייבר מנדיי. אלא שהשנה אתרי הסחר בישראל מדווחים כי המלחמה תשפיע באופן משמעותי על הקניות ברשת.
כמו כל דבר השנה, גם קניות חודש נובמבר ייראו אחרת, "השנה ייתכן ונראה מבצעים צנועים יותר בגלל מלאים מוגבלים", אמר ליאור חמו, מנכ"ל אתר הסחר לאסט פרייס שסיפק הצצה קטנה לבעיות הצפויות השנה בחודש הקניות תוך כדי הסבר למה בכל זאת ניתן לצפות בבלאק פריידיי.
עד כה חגיגת הקניות באינטרנט לא פסחה על אף קטגוריה, כך הצרכנים הישראלים פשטו על האתרים ורכשו בגדים, גאדג'טים, מוצרי חשמל, אלקטרוניקה, מוצרים לבית ועוד. השנה כל ההתלהבות הזאת צפויה להתמתן באופן משמעותי לאור בעיות אמיתיות הצפויות בעת המשלוחים.
"המלחמה המתמשכת בישראל, שפגעה עד כה בשילוח הימי של מוצרים רבים מטורקיה וממדינות נוספות, באה לידי ביטוי כעת גם בשילוח האווירי. ביטולי הטיסות לישראל מביאים כרגע למצב שבו קיים קושי לייבא לארץ מוצרי אלקטרוניקה, דוגמת אוזניות, שעונים חכמים ומכשירי סלולר – אלה היו תמיד הכוכבים הגדולים של חגי נובמבר. השנה הצפי הוא שיהיו מבצעים מעט פחות אטרקטיביים בפרט בקטגוריות האלה", מסביר חמו.
"זה בהחלט סיכון, כי אין ספק שמצב הרוח הישראלי, שעדיין נמצא תחת רוחות המלחמה, האיומים האיראניים והחשש הכבד לגורלם של החטופים והלוחמים בזירות השונות, יגרום לכולנו לרכוש פחות גם כשהמבצעים שווים", הסביר, שילוב של קושי בעת המשלוחים ומצב רוח ירוד עם אווירה כללית שלא מזמינה התלהבות מיוחדת עשויים להוריד את הביקושים למבצעי נובמבר השנה.
אז למה בכל זאת ניתן לצפות לקראת מועדי הקניות הגדולים? אתרי הסחר בישראל בכל זאת נערכים לקראת ימי הקניות וחמו מעיד כי באתר הסחר שלהם נערכים כבר חודשים ארוכים, "אנחנו מעוניינים לספק כל רכישה של הישראלים, מתחום האלקטרוניקה ומסכי הטלוויזיה שדאגנו לייבא בכמויות גדולות למרות משבר הייבוא, אחסנו גם מוצרי חשמל שייבאנו לארץ כדי שיוכלו להגיע בתוך ימים בודדים למזמינים", הסביר.
"לקחנו על עצמנו משימה, להצליח לספק את המוצרים לרוכשים כמו בימי שגרה במחירים הכי טובים שאנחנו יכולים לתת ובזמן הקצר ביותר האפשרי", סיכם חמו.