על חשבון הלקוחות ובחסות המלחמה: אל על הפכה למונופול – וזינקה ברווחים

הרווח הנקי זינק לכ-40 מיליון דולר ברבעון הרביעי לעומת רווח נקי של כ-8.5 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה * ההכנסות מטיסות הנוסעים ברבעון הרביעי הסתכמו ב-80.2 מיליון דולר – עלייה של 15.7% בהשוואה לאשתקד

מטוס אל על, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל, מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו את פעילותן בנתב"ג. המרוויחה הגדולה היא אל אל, שהפכה למונופול בשוק הטיסות לחו"ל בחודשי המלחמה. החברה מדווחת על זינוק אדיר ברווחים ברבעון הרביעי של השנה, אותו היא מסכמת עם רווח נקי של 39.7 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של כ-8.5 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2022. בסיכום שנת 2023 אל מדווחת על רווח נקי של 116.7 מיליון דולר לעומת רווח של 109.4 מיליון בשנת 2022.

על רקע הפסקת הפעילות של מרבית חברות התעופה, החברה מדווחת גם על גידול בשורת ההכנסות גם ממטען אווירי, זאת בעקבות ביקושים גדולים מאד להטסת מטען על ידי החברה. בשל יציאתן של חלק מהחברות הזרות, אל על הטיסה יותר מטענים אוויריים גם בבטן מטוסי הנוסעים וגם במטוסי המטען.

מטוסי אל על, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

ההכנסות מטיסות הנוסעים גדלו בכ-15.7% ברבעון הרביעי של 2023 והסתכמו ב-80.2 מיליון דולר, ההכנסות ממטען ברבעון הרביעי עלו ב-96% לעומת הכנסות מטען בתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו בכ-37 מיליון דולר.

אל על שמצאה את עצמה המתפעלת הבלעדית של קווים נחשקים, ספגה ביקורת קשה ברשתות על המחירים המופקעים שקבעה, מה שנראה היה לנוסעים כמעין ניסיון לנצל את המצב. הזינוק במחירים בלט במיוחד בקו לארה"ב, שם הנוסעים ספגו עלייה של עד 50% במחירים כאשר מחירי הטיסות הגיעו עד ל-1,900 דולר.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן