בשבעה באוקטובר המריאה טיסה מספר FR1842 של רינאייר מבאדן-באדן שבגרמניה לכיוון תל אביב, כשעל סיפונה כ-200 נוסעים. ואולם בחברת התעופה החליטו לבטל את הטיסה בעודה באוויר – והנוסעים הוחזרו לנמל התעופה.
לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים של הנוסעים לקבל החזר כספי על הביטול, החליט אחד מהם, שלומי שרון, לפנות להליך משפטי – ולהגיש תביעה ייצוגית נגד החברה. שרון, שרכש כרטיסים עבורו ועבור בני משפחתו בסכום של 5,600 שקל, דורש בתביעה שהגיש פיצוי של 3,290 שקל לכל נוסע שהיה על הטיסה. במצטבר, מדובר בסכום של כ-658 אלף שקלים עבור כל הנוסעים.
רינאייר מנגד מכחישה את ההאשמות וטוענת כי הביטול נבע מסיבות ביטחוניות בישראל שאינן תלויות בה. עם זאת, על פי בדיקתנו, באותו יום בוטלו עוד חמש טיסות של החברה מיעדים שונים, ביניהם, בריסל, טורינו, מילאנו וברלין, דבר המעלה את חשדות הנוסעים שמדובר בהמראה מכוונת והחזרתם לשדה כדי להימנע מהחזר הכספי לנוסעים.
תביעת הנוסעים חושפת לכאורה ניסיון של ריינאייר להימנע מתשלומי הפיצויים המגיעים ללקוחותיה, באמצעות ביטולים חוזרים ונשנים של טיסות ללא הצדקה. אם הטענות נגד החברה יתבררו כנכונות, היא עלולה לשלם מחיר יקר עבור התעלמותה מהוראות זכויות הנוסעים, הן בפיצויים הכספיים והן באובדן אמון הלקוחות.
כזכור, חברת רינאייר ביטלה בשבוע שעבר את כל טיסותיה לארץ וממנה, עד לסוף חודש אוקטובר. הסיבה המרכזית לביטול הטיסות היא ויכוח כספי בין החברה לרשות שדות התעופה על אגרת הנוסעים. בכך, פגעה רייאנייר בעשרות אלפי ישראלים שכבר הזמינו כרטיסים או שתכננו לטוס לחופשה בחו"ל בחודשי הקיץ.