בשל היעדר מיגון: קו הרכבת משדרות לאשקלון מתעכב מזה שנתיים

מדובר בטווח של כ-4 קילומטרים - מיד מרדכי ועד דרומית לנחל שקמה, הנתון לאיום • מנכ"ל הרכבת: "משרד הביטחון קיבל 40 מיליון שקל לצורך העניין • אגף המבצעים בצה"ל: "אין לנו תקצוב"

רכבת שדרות | צילום: חיים גולדברג/פלאש 90

מקטע הרכבת משדרות לאשקלון מתעכב מזה כשנתיים בשל חוסר במיגון נגד איום שיגור טילי נ"ט. מדובר בטווח של כ-4 קילומטרים – מיד מרדכי ועד דרומית לנחל שקמה, הנתון לאיום. בצבא אומרים שיש תכנית מיגון לרכבת, אך מנגד אין לצבא תקצוב לעניין.

כך אמר נציג אגף המבצעים בצה"ל סא"ל עמר, בוועדת הכלכלה של הכנסת, שקיימה היום (ד') דיון על העיכוב. מנכ"ל הרכבת משה זנה אמר בוועדה, כי משרד הביטחון קיבל 40 מיליון שקלים לתכנון וביצוע, והוא האחראי. ח"כ דבי ביטון, תושבת שדרות, שנכחה בדיון, תהתה על אופן חזרתם של התושבים לשדרות כשהרכבת לאשקלון וממנה לתל אביב מושבתת.

היא הוסיפה כי צריך למגן ולתת לתושבים להחליט אם הם עולים על הרכבת, או בוחרים לנסוע בכביש, שגם הוא חשוף לאיום נ"ט. ח"כ עודד פורר אמר כי "הפתיחה מתעכבת בשל הצורך בחומה שתגן על המסילה, שעלותה כ-820 מיליון שקלים".

היו"ר ביטן סיכם את הדיון ואמר, כי יש לתקצב את מיגון הרכבת לשדרות מתקציב "מנהלת תקומה" ולהעביר את הביצוע לידי הרכבת – "אם נחכה למשרד הביטחון זה לא יקרה".

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן